به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

جنگ تمام عیار خیابانی در حلب

کلمه

درگیری ها در حلب مرکز تجاری سوریه ادامه دارد، تلویزیون دولتی سوریه اخبار مبنی بر در دست گرفتن کنترل منطقه صلاح الدین که در کنترل نیرو های مخالف دولت بود منتشر کرده است اما مخالفان بلافاصله این ادعا را تکذیب کرده و گفته اند که نبرد ادامه خواهد داشت. این در حالی است که وزیر خارجه سوریه روز گذشته با مقامات کشورمان دیدار کرد و رییس سیاست خارجی جمهور اسلامی، ایران را وطن دوم ولید معلم خواند. به گزارش آسوشیتدپرس، نیرو های دولتی با تانک، هلی کوپتر های جنگی و جنگ افزار سنگین به مقابله با مخالفان می پردازد و در مناطق...................


درگیری ها در حلب مرکز تجاری سوریه ادامه دارد، تلویزیون دولتی سوریه اخبار مبنی بر در دست گرفتن کنترل منطقه صلاح الدین که در کنترل نیرو های مخالف دولت بود منتشر کرده است اما مخالفان بلافاصله این ادعا را تکذیب کرده و گفته اند که نبرد ادامه خواهد داشت.
این در حالی است که وزیر خارجه سوریه روز گذشته با مقامات کشورمان دیدار کرد و رییس سیاست خارجی جمهور اسلامی، ایران را وطن دوم ولید معلم خواند.
به گزارش آسوشیتدپرس، نیرو های دولتی با تانک، هلی کوپتر های جنگی و جنگ افزار سنگین به مقابله با مخالفان می پردازد و در مناطق درگیری بسیاری از خانه ها ویران شده است.
سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت مردم در شهر حلب برآورد کرده است که دست کم ۲۰۰ هزار نفر پس از شدت گرفتن درگیری ها در دو روز اخیر از حلب گریخته اند.
والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با انتشار اعلامیه ای گفته است که از دو روز پیش و با شدت گرفتن درگیری‌ها در حلب نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر، از آنجا گریخته و به مناطق دیگر پناه برده‌اند. او در این اطلاعیه گفته است که نگران استفاده از تسلیحات سنگین و تانک‌ها در حلب، دمشق و دیگر مناطق سوریه است.
به گزارش بی بی سی آموس اضافه کرده که هنوز مشخص نیست چند نفر همچنان در شهر حلب گرفتارند و نتوانسته‌اند آنجا را ترک کنند. براساس اعلام خانم آموس، افرادی که حلب را ترک کرده‌اند، در مدارس و دیگر ساختمان‌های اطراف پناه گرفته‌اند و به غذا، پتو، لوازم بهداشتی و آب آشامیدنی نیاز فوری دارند.
او از هر دو طرف درگیری خواسته است تا غیرنظامیان و ساکنان شهر را هدف قرار ندهند و اجازه دهند گروه‌های بشردوستانه به خانواده‌های آواره در مناطقی چون حلب، حماه و دیگر نقاط دسترسی داشته باشند. او گفته است که با وجود خطرات، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، موسسه‌های سازمان ملل متحد و دیگر موسسه‌های مشابه تا حد امکان تلاش کرده‌اند غذا، پتو و بسته‌های بهداشتی را به دست افرادی که به آنها نیاز دارند، برسانند.
سخنگوی گروه ناظران حقوق بشر سوریه که در لندن فعالیت می‌کند، گفته است که وضعیت در حلب یک جنگ تمام عیار خیابانی است.
در همین حال وزیر امور خارجه سوریه در تهران، اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس را متهم کرده که در “یک سنگر” علیه سوریه “توطئه” می کنند و ادعا کرده است که در میان “تروریست ها” که از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می شوند “لیبیایی، تونسی و مصری” هستند و برخی از افرادی که از عراق می آیند تعدادی دستگیر شده اند که “جزو تشکیلات القاعده هستند.”

میخی بر تابوت بشار اسد

ازسوی دیگر، لئون پانه تا، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه ۹ مرداد طی سفری پنج روزه عازم خاورمیانه و شمال آفریقا شده است. وزیر دفاع آمریکا در جریان این سفر از کشورهای اسرائیل، اردن، مصر و تونس دیدار و با مقام‌های این کشورها در مورد تحکیم حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت‌و‌گو خواهد کرد. گفته می‌شود از محورهای اصلی گفت‌و‌گوهای پانه تا در این سفر، بحران سوریه خواهد بود.
وزیر دفاع آمریکا در طی پرواز به تونس، در تازه‌ترین واکنش نسبت به اوضاع در سوریه ابراز داشت: با توجه به آنچه در حلب می‌گذرد، جامعه جهانی موظف است بر تلاش‌های خود بیافزاید تا زمینه کناره گیری بشار اسد از قدرت فراهم شود. پانه‌تا گفت درگیری‌ها در حلب نشانگر خشونت کور و نمونه‌ای غم‌‌انگیز از اعمال رژیم سوریه است. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که حمله به حلب میخ تابوت رژیم بشار اسد است.
وزیر دفاع آمریکا گفته است که بحران سوریه روز به روز عمیق‌تر می‌شود و دولت بشار اسد با سرکوب‌ها تنها پایان حکومت خود را سرعت می‌بخشد.
او به خبرنگاران گفت: اگر دولت بشاراسد این سرکوب‌ها را ادامه دهد، به عقیده من در نهایت، پایان دوران خود را رقم خواهد زد. آنچه که بشار اسد با مردم خود کرده و می‌کند نشان می‌دهد که پایان این رژیم نزدیک شده است. این رژیم مشروعیت خود را از دست داده است.
او در ادامه گفت: سوال، دیگر این نیست که آیا رژیم سرنگون خواهد شد یا خیر، بلکه اکنون باید پرسید چه زمان این اتفاق روی خواهد داد؟
پانه‌تا در سفر به خاورمیانه به کشورهای تونس، مصر، اسرائیل و اردن خواهد رفت. او گفت که در این سفر تلاش خواهد کرد دیگر کشورهای منطقه را متقاعد به کناره‌گیری بشار اسد و تحول سیاسی در سوریه کند. به گفته وزیر دفاع آمریکا، از دیگر موضوع‌های مورد بحث در این سفر، سلاح‌های شیمیایی سوریه خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر