به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

اعدام برای متهمان غیر حکومتی اختلاس

 ندای سبز آزادی

در نبود متهمان اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام چهار نفر از متهمان این پرونده خبر داد. حکم اعدام برای متهمان ردیف دوم اختلاس بزرگ در حالی رقم خورد که سال گذشته رییسی معاون اول قوه قضاییه گفته بود که قوه قضاییه در....................



در نبود متهمان اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، سخنگوی قوه قضاییه از حکم اعدام چهار نفر از متهمان این پرونده خبر داد.
حکم اعدام برای متهمان ردیف دوم اختلاس بزرگ در حالی رقم خورد که سال گذشته رییسی معاون اول قوه قضاییه گفته بود که قوه قضاییه در خصوص این پرونده ضعیف کشی نخواهد کرد.
اما در غیاب متهمان اصلی اختلاس روسای بانک های صادرات و ملی که بواسطه قرابت و نزدیکی با صاحبان قدرت حتی نامی از آنان در دادگاه برده نشد.
محسنی اژه ای می گوید:  احكام در مرحله تایپ است و طبق حكم صادره 4 نفر از متهمان این پرونده به اعدام محكوم شدند.
وی نامی از متهمان محکوم به اعدام نیاورده است، اما در دادگاه چهارده گانه ای که برگزار شد سی و نه متهم حضور داشتند که نسبت به برگزاری این دادگاه و عدم حضور متهمان اصلی شاکی بوده اند.
محسنی اژه ای دادستان كل كشور گفته است: از مجموع 39 متهمی كه به اتهامات آنها رسیدگی شد قاضی دادگاه چهار نفر را به اعدام، دو نفر را به حبس ابد و بقیه متهمان را به تحمل حبس های 25 سال، 20 سال، 10 سال و پایین تر محكوم كرده است.
اژه ای افزود: این افراد علاوه بر حبس ،محكوم به پرداخت جزای نقدی ، شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی هستند.
وی اظهار داشت: قاضی چندین صد صفحه حكم را برای تایپ داده كه این تعداد صفحه ممكن است در تایپ كم یا زیاد شود ، اما هنگامی كه بطور كامل تایپ شد بصورت رسمی ابلاغ آنرا خواهیم كرد.
پیش از این رئیس قوه قضاییه خبر از حکم مفسد فی الارض برای ۵ متهم پرونده اختلاس بزرگ سه هزار میلیارد تومانی داده بود. 
اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی توسط ال سی های جعلی بانک صادرات در زمان تصدی محمد جهرمی صورت گرفت و به همین دلیل در اویل مهر ۱۳۹۰ از ریاست بانک صادرات برکنار شد.
اما محمد جهرمی مشکلاتی از قبیل اختلاس در بانک را ناشی از ناموفق بودن سیستم کنترل بانکی دانست و گفته بود که با ادامه روند فعلی، مسئولان بانک مرکزی باید پاسخگوی سوء استفاده های احتمالی در آینده نیز باشند.
احمدی نژاد پیش از این وقتی تیم اقتصادی دولت متهم به اختلاس بود طی سخنانی ادعا کرده بود:  از شش سال پیش ولی ما گفتیم این سیستم بانکی غلط است و در داخلش سوءاستفاده است. اما به جای اینکه اختیارات بدهند، اختیارات ما را کاهش دادند، تا هیچ دخالتی در بانک‌ها نداشته باشیم.
وی با اشاره به نقش دفتر رهبری در این اختلاس خاطر نشان کرده بود: شخص آقای جهرمی زنگ زده به رئیس شعبه گفته این وام را بدهید، چون از دفتر رئیس جمهور پیگیری می‌کنند. به دروغ منظورش دفتر جای دیگری بود. ولی گفته دفتر رئیس جمهور، چون که نمی‌توانسته اسم آنجا را ببرد بی‌دینی و بی‌تقوایی اینقدر؟
بدنبال اوج گرفتن دعوا بین طرف های درگیر در این اختلاس، رهبری درخواست کرد که این موضوع ” کش” نیاید و مسئولان به کارهایشان برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر