به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

از نظر بنده موسوی و کروبی جرم و خلاف بزرگی مرتکب شده اند

 کلمه

در هفتصدمین روز از حصر غیرقانونی موسوی و کروبی، سخنگوی قوه قضائیه بدون استناد به هیچ حکمی ادعا کرده است: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند. هر چند که رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بعهده سخنگوی قوه قضاییه نیست، اما او که طی دو سال گذشته از ارائه یک مدرک محکمه پسند برای حصر..........................



  در هفتصدمین روز از حصر غیرقانونی موسوی و کروبی، سخنگوی قوه قضائیه بدون استناد به هیچ حکمی ادعا کرده است: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند.
هر چند که رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بعهده سخنگوی قوه قضاییه نیست، اما او که طی دو سال گذشته از ارائه یک مدرک محکمه پسند برای حصر غیرقانونی و غیرشرعی میرحسین و کروبی عاجز بوده است، اینک به اظهار نظر در مورد صلاحیت کسانی پرداخته که از نیروهای اصیل انقلاب و مورد تایید بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده اند.
وی که بعنوان یک مقام قضایی باید بی طرفی خود را در روند مسایل سیاسی داشته باشد، بدون ادله حقوقی ادعا کرد: موسوی و کروبی افرادی هستند که نسبت به نظام و ملت ظلم کرده و مرتکب خلاف شدند و چنانچه از کرده خود توبه نکنند و جبران مافات نکنند قطعاً صلاحیت حضور در انتخابات و کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارند.
سخنگوی قوه قضاییه نگفت اگر موسوی و کروبی مرتکب خلاف شده اند، چرا طی بیش از سه سال برای آنان محکمه ای تشکیل نشده است و چرا حصر خانگی و اعمال محدودیت های برای ایشان و خانواده هایشان بدون هیچ مجوزی صورت گرفته است.
این مقام قضایی نگفت که جرم و خلافی که این دو همراه انقلاب اسلامی مرتکب شده اند چیست که قاضی القضات قادر به گفتن آن و تبیین آن نیست و او در مقام دادستان کل کشور چرا تاکنون نسبت به تخلفات آنان اعلام جرم نکرده است.
میرحسین و کروبی در انتخابات سال ۸۴ مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند و بدنبال اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات مهندسی شده، بدون هیچ حکمی در حصر خانگی قرار گرفته اند.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که موسوی و کروبی صلاحیت‌شان در انتخابات آینده تایید می‌شود یا خیر، اظهار کرد: صلاحیت کاندیداها هیچ ربطی به مجرم یا غیر مجرم بودن آنها ندارد و قرار نیست کسی که تایید صلاحیت می‌شود الزاماً محکومیت قضایی نداشته باشد.
ادعای محسنی اژه ای در مورد صلاحیت میرحسین و کروبی در حالی عنوان می شود که جریان حوادث بعد از انتخابات رهبری گفته بود ….. یکی دیگر ۸ سال نخست وزیر خود بنده بوده است، نامزد دیگر فرمانده سپاه و از فرماندهان اصلی دفاع مقدس است و نامزد دیگر هم دو دوره ریاست مجلس بوده است بنابراین همه این آقایان از عناصر نظام و متعلق به نظام هستند و رقابت آنها برخلاف تبلیغات خباثت آمیز رسانه های صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی، رقابت درون نظام است.
چندی پیش علی مطهری نماینده تهران در نامه ای به شورای نگهبان با انتقاد سخنان احمد جنتی نوشته بود: آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد.
اینک سخنگوی قوه قضاییه اظهار نظر کرد: هر کس را که مراجع ذی‌صلاح تشخیص دهند که صلاحیت حضور در انتخابات آینده را دارند مورد تایید قرار می‌گیرند و الزامی به پرونده قضایی داشتن یا نداشتن ندارد.
نزدیک به دوسال است زهرا رهنورد و میرحسین موسوی و مهدی کروبی در زندان خانگی به سر می برند و ارتباطات آنها با بیرون قطع شده است. در این مدت خانواده ماه ها از آنان بی خبر بوده اند و یا ملاقات های نامنظم و ارتباطات تلفنی بسیار اندک داشته اند. اخیرا نیز دختران موسوی از دیدار با پدر و مادر خود محروم هستند و حتی در چند هفته اخیر امکان گفت و گوی تلفنی نیز نداشته اند. با این حال هیچ یک از مقامات رسمی کشور تا کنون حاضر به تعیین وضعیت حقوقی میرحسین و کروبی و رهنورد نشده است و مشخص نیست بر اساس چه قانونی و با چه حکمی از طرف حکومت بر موسوی و کروبی و رهنورد اعمال محدودیت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر