به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

هاشمی شعار انتخابات بر اساس استانداردهای مدرن جهانی را جایگزین شعار انتخابات آزاد کرد

 جرس

اکبر هاشمی رفسنجانی که تأکیدهای چند روز قبل او مبنی بر لزوم برگزاری " انتخابات آزاد" با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی ایران مواجه شد، این بار در نقد روند کنونی با شعار "انتخابات بر اساس استانداردهای مدرن جهانی" سخن گفت.   آقای هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه هشتم بهمن ماه در دیدار با جمعی از فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 گفت: "انتخابات باشکوه که دشمنان ما اعتراف کنند بر اساس...................



  اکبر هاشمی رفسنجانی که تأکیدهای چند روز قبل او مبنی بر لزوم برگزاری " انتخابات آزاد" با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی ایران مواجه شد، این بار در نقد روند کنونی با شعار "انتخابات بر اساس استانداردهای مدرن جهانی" سخن گفت.   آقای هاشمی رفسنجانی عصر روز یکشنبه هشتم بهمن ماه در دیدار با جمعی از فعالان حوزه رسانه و فضای مجازی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 گفت: "انتخابات باشکوه که دشمنان ما اعتراف کنند بر اساس استانداردهای مدرن جهانی برگزار می‌شود، نیاز امروز ماست."
آقای هاشمی رفسنجانی پیش از این نیز در سخنانی گفته بود: "در برهه حساس کنونی که کشور در معرض تهدیدات و تحریم‌های دشمنان انقلاب است، درگیری و مناقشه به هیچ وجه راهگشا نیست و امیدواریم همه تاثیر گذاران نظام از مردم عادی گرفته تا سطوح بالا با تن دادن به گفت‌وگو، تعامل و تفاهم، راه برگزاری انتخاباتی رقابتی، آزاد و مطابق قانون را هموار و نیز از نیروهای زبده و کارآمد و دلسوز انقلاب از همه سلایق برای برون‌رفت از مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور بهره گرفته شود."
سخنانی که واکنش سریع و صریح رهبر جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشت. آقای خامنه ای در سخنان خود، خطاب به کسانی که به گفته او از سردلسوزی درباره انتخابات توصیه های عمومی می کنند، گفت که حواسشان باشد تا به مقصود "دشمن" که همان "مأیوس کردن مردم از انتخابات" است، کمک نکنند.
با انتشار سخنان رهبری، شخصیت های وابسته به جریان حاکم بر ایران به مخالفت با موضوع انتخابات آزاد و مقابله با اکبر هاشمی رفسنجانی پرداختند.
بر این اساس احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و از چهره های وابسته به طیف "امنیتی- نظامی" جریان حاکم در هشداری به مطرح کنندگان بحث انتخابات آزاد، گفت که چنانچه این افراد پس از هشدار رهبری همچنان بر این امر اصرار بورزند، عنصر دشمن محسوب می‌شوند.
با این حال آقای هاشمی رفسنجانی امروز بار دیگر دغدغه های انتخاباتی اش را با تغییر لفظی شعار خود بیان کرد: "انتخابات پرشور به معنای آن نیست که یک حزب یا جریان باشد بلکه باید همه سلیقه‌ها در انتخابات حضور یابند و مردم به گزینه مورد نظر خود رای دهند." او خطاب به مخالفشانش گفت: "باید تلاش کنیم که متهم به دیکتاتوری و غیردموکراتیک بودن نشویم."
اگر چه آقای هاشمی رفسنجانی همواره سعی کرده است تا از نبودن اختلاف میان خود و رهبری سخن بگوید اما سخنان روز یکشنبه او حکایت از آن دارد که این چهره شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران، در این روزها از اینکه میان خود و رهبری مرزی بگذارد، نگرانی ندارد. آنجا که می گوید: "هنوز بنا ندارم وارد صحنه شوم و کار من صحبت با مقام معظم رهبری است و با ایشان برادرانه و دوستانه همچون دوران گذشته گفت‌وگو دارم و فکر می‌کنم این بهترین راه است."
از همین رو آقای هاشمی رفسنجانی در سخنان خود با اشاره به گفت و گویی که پیش از برگزاری انتخابات مجلس نهم با رهبری در خصوص پیدا کردن تدبیرهای لازم برای برون رفت از بحران ها داشته است، گفت: "مقام معظم رهبری یک جمله تاریخی فرمودند که البته به دلایلی عملی نشد و فرمودند بروید برای انتخابات کار کنید و اگر 60 درصد هم مخالفین من در مجلس رفتند، خطری را متوجه کشور نمی‌کند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر