به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

میرحسین موسوی؛ نخست وزیری که با کتاب دوست بود

انتشار سند صورت اموال میرحسین قبل و بعد از مسئولیت نخست وزیری در کلمه، بازتاب های مختلفی در فضای مجازی داشت. اما یکی از جالب ترین نکات، ریزبینی برخی کاربران در توجه به این نکته بود که میرحسین در سال ۱۳۶۰ در حالی که وسایل زندگی اش در حد اندکی بوده و هیچ سرمایه مالی قابل توجهی هم نداشته، از یک لحاظ سرمایه دار بوده است: او ۱۰ هزار جلد کتاب در....................



 انتشار سند صورت اموال میرحسین قبل و بعد از مسئولیت نخست وزیری در کلمه، بازتاب های مختلفی در فضای مجازی داشت.
اما یکی از جالب ترین نکات، ریزبینی برخی کاربران در توجه به این نکته بود که میرحسین در سال ۱۳۶۰ در حالی که وسایل زندگی اش در حد اندکی بوده و هیچ سرمایه مالی قابل توجهی هم نداشته، از یک لحاظ سرمایه دار بوده است: او ۱۰ هزار جلد کتاب در خانه اش داشته است، که البته در سال ۱۳۶۸ هم بر تعداد آنها افزوده می شود.
همین یک نکته، تفاوت نگاه او با دولتمردان فعلی را نشان می دهد؛ دولتمردانی که به گفته فعالان فرهنگی، بودجه کتاب را صرف واردات میوه کرده اند!
این خبر را احد رضایی، رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان، اعلام کرده و با انتقاد از اینکه مهلت مقرر پرداخت بدهی دولت به ناشران خارجی هم سپری شده و هنوز هیچ اقدامی در راستای پرداخت مطالبات این ناشران صورت نپذیرفته است، می گوید دولت بودجه ارزی کتاب را به واردات موز برای تثبیت بازارتخصیص داده است.
وی همچنین وضعیت متفاوت دوران جنگ را یادآوری کرده و گفته است: “در دوران جنگ، با همه مشکلات و با توجه به اینکه ناشران خارجی حجم ارزبری بیشتری نسبت به امروز داشتند، برگزاری نمایشگاه هرگز با چنین مشکلاتی مواجه نبود. چرا که اهمیت نمایشگاه کتاب بر کسی پوشیده نبود.”
اما برخلاف دولت دوران دفاع مقدس که با وجود همه مشکلات معیشتی، هیچ گاه کتاب را و فرهنگ را فدای معیشت و ابزار سوء مدیریت در اداره امور کشور نکرد، ظاهرا اکنون کار به جایی رسیده که با پرداخت نشدن بدهی هفت میلیون یورویی به ناشران خارجی، باید منتظر حضور نیافتن ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب سال آینده باشیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر