به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

حفظ سعید مرتضوی نشانه قانون ستیزی و لجبازی احمدی نژاد است

کلمه

علی مطهری که پس از انتصاب متهم کهریزک از طراحان استیضاح وزیر کار بوده است می گوید صرفا تلاش برای نگه داشتن آقای مرتضوی اصرار بر قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی است و مبتنی بر لجاجت است و من فکر نمی‌کنم که منطق خاصی جز این مسائل پشت پرده این قضیه وجود داشته باشد. روز سه شنبه علی مطهری، عوض حیدرپور ، مراد هاشم زهی، احمد توکلی، غلامرضا تاجگردون، الیاس نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی، غلامرضا مصباحی................



 علی مطهری که پس از انتصاب متهم کهریزک از طراحان استیضاح وزیر کار بوده است می گوید صرفا تلاش برای نگه داشتن آقای مرتضوی اصرار بر قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی است و مبتنی بر لجاجت است و من فکر نمی‌کنم که منطق خاصی جز این مسائل پشت پرده این قضیه وجود داشته باشد.
روز گذشته علی مطهری، عوض حیدرپور ، مراد هاشم زهی، احمد توکلی، غلامرضا تاجگردون، الیاس نادران، غلامرضا نوری، بهروز نعمتی، دهدشتی، غلامرضا مصباحی مقدم، عبدالکریم حسین زاده و مسعود پزشکیان طرح استیضاح وزیر کار را امضا کردند.
علت این استیضاح بی توجهی به قانون و بلکه قانون ستیزی در نصب و عدم عزل آقای سعید مرتضوی از مسئولیت صندوق تأمین اجتماعی است.
طرح استیضاح وزیر کار صبح امروز با ۱۸ امضا از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد.
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است. او روز گذشته در حالی که برای دومین بار دیوان عدالت اداری حکم انفصال متهم جنایت کهریزک از سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد، امروز در یک اقدام تلافی جویانه و تنش آمیز، سعید مرتضوی به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی رسید و برای ماه های باقی مانده دولت دهم در این سمت ابقا شد.
به گزارش کلمه از گفت و گوی این نماینده مجلس با روزنامه اعتمادف وی گفته است: شیخ‌الاسلام مقصر اصلی در ماجرای مرتضوی است. ایشان باید کاری می‌کرد که کار به اینجاها کشیده نشود. باید آقای مرتضوی را عزل می‌کرد و با پیشنهاد هیات امنا فرد دیگری را به جای ایشان می‌گذاشت. اما ایشان عمل نکرد و در واقع با قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی همراهی کرد. والا اگر آقای شیخ‌الاسلام یک وزیر مقتدری بود بلافاصله بعد از حکم دیوان عدالت اداری یا بعد از عدم اعلام انطباق مصوبه دولت با قانون توسط رییس مجلس ایشان را باید عزل می‌کرد.
مطهری بر این باور است که حتی یک ساعت ادامه کار آقای مرتضوی در تامین اجتماعی عمل مجرمانه است و هرگونه دخل و تصرفی در امور تامین اجتماعی بوده و آقای شیخ‌الاسلام باید از این کار جلوگیری می‌کردند که نکردند و به هر حال استیضاح ما بر اساس احترام به قانون و امنیت قانونمداری است. ما کاری اصلا به عملکرد وزیر یا عملکرد آقای مرتضوی یا پرونده‌های آقای مرتضوی نداریم. ما می‌گوییم قانون در اینجا به بازی گرفته شده و بنابراین وزیر باید استیضاح شود تا اینکه قانونمداری در کشور تقویت بشود.
وی گفت: من معتقدم وزیر کار و رفاه مقصر اصلی است. شاید البته ایشان تحت فشار آقای احمدی نژاد باشد اما این بهانه‌ها پذیرفته نیست و این حرف‌ها عذر بدتر از گناه است و نشان‌دهنده ضعف ایشان است و مجلس هم نمی‌تواند به چنین وزیری اعتماد بکند. ما بر اساس وظیفه قانونی‌مان کارمان را انجام می‌دهیم حالا هر نتیجه‌یی که داشته باشد مهم نیست.
مطهری در ادامه گفته است که این‌گونه نیست که طرح استیضاح وزیر کار به دلیل ناکامی طرح سوال از احمدی نژاد باشد، برخی از این ۱۲ نفر که استیضاح آقای شیخ‌الاسلام را امضا کرده‌اند جزو امضا‌کنندگان سوال از آقای احمدی‌نژاد نبودند و این دومقوله متفاوت و جدای از هم است و هیچ ارتباطی با هم ندارد. باید قانون درباره آقای مرتضوی اجرا می‌شد که متاسفانه اجرا نشده است و همین برای استیضاح وزیر کار کفایت می‌کند.
این نماینده مجلس می گوید: باید تلاش کنیم که تفاهم بین دولت و مجلس هرچه بیشتر شود ولی در جایی هم که دولت، قانون را زیر پا بگذارد ما عکس العمل لازم را نشان می‌دهیم. این مسائل با هم قابل جمع است. در جایی که باید همکاری کنیم، همکاری می‌کنیم و در جایی که باید در مقابل قانون‌گریزی‌ها بایستیم، می‌ایستیم و اینها با هم منافاتی ندارد. این دولت اهمیت زیادی برای قانون قائل نیست و این یک اصل کلی دولت و رییس دولت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر