به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

در صورت اجرای فاز دوم طرح هدفمند سازی یارانه ها قیمت ها ۵۰۰ درصد افزایش می یابد!

نماینده  اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که فاز دوم طرح هدفمند سازی یارانه ها با اصلاح قیمتها انجام شود، پیش بینی می شود قیمت برخی اقلام تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند.به گزارش مهر، مصطفی افضلی فرد شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان با اشاره به موضع گیری مجلس در خصوص اجرای این قانون تصریح کرد: مطابق با اصل ۷۵ قانون اساسی................



نماینده  اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که فاز دوم طرح هدفمند سازی یارانه ها با اصلاح قیمتها انجام شود، پیش بینی می شود قیمت برخی اقلام تا ۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند.
به گزارش مهر، مصطفی افضلی فرد شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان با اشاره به موضع گیری مجلس در خصوص اجرای این قانون تصریح کرد: مطابق با اصل ۷۵ قانون اساسی در صورت تصویب یک طرح ضروری است منابع مالی آن مشخص شود و این در حالی است که در پی پرسش از دولت در خصوص منابع تامین مالی هدفمند کردن یارانه ها پاسخ مطلوبی حاصل نشد.
وی افزود: در صورتی که اصلاح قیمت صورت نگیرد و طرح به اجرا درآید با افزایش قابل توجه قیمت کالاهای ضروری مردم مواجه خواهیم بود و در ادامه سنگینی بار اجرایی طرح به مردم تحمیل خواهد شد.
افضلی فرد با بیان اینکه موضوع هدفمند سازی یارانه ها یکی از دو موضوع صحبت رئیس دولت در مجلس طی هفته آینده خواهد بود، تاکید کرد: تا زمانی که نحوه به اجرا درآمدن این طرح مشخص نشود مجلس مخالفت خود را با اجرا به شکل مطرح شده فعلی ادامه خواهد داد.
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توقف اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها تا پایان سال جاری به تصویب رسیده و احتمال اجرای آن در سال آینده وجود دارد.
اختصاص تنها ۱۰ درصد از مبلغ هدفمند سازی یارانه ها به حوزه سلامت
وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها به حوزه های مختلف از جمله صنعت و سلامت اضافه کرد: مطابق بند ب ماده ۳۴ برنامه پنج ساله پنجم که از طرف کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شده است ضروری است افزایش شاخصهای سلامت، کاهش بار مالی هزینه های درمانی بر مردم و نظارت بر بهداشت و درمان توسط دولت به اجرا درآید.
افضلی فرد با یادآوری اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر فراهم کردن زمینه بهداشت و درمان و تربیت نیروی مجرب در بیمارستانها توسط دولت تاکید کرد: در همین راستا قرار بود ۱۰ درصد از اعتبارات هدفمند سازی یارانه ها به حوزه سلامت پرداخت شود که دولت به بهانه کمبود اعتبار از اجرای آن سرباز زد.
وی ادامه داد: با پیگری های انجام شده توسط نمایندگان مجلس مصوب شده است که دولت از درآمد و اعتبارات محدود کسب شده ۱۰ درصد را به حوزه سلامت اختصاص دهد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین از پیگیری احداث مرکز درمان سرطان در استان در کمیسیون ۲۱۵ خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر