به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ بهمن ۳, سه‌شنبه

آقای محسنی اژه ای! موسوی و کروبی در چه وضعیتی هستند؟

کلمه

با گذشت بیش از هفتصد روز از حبس غیرقانونی و غیرشرعی موسوی و کروبی غلامحسین محسنی اژه‌ای بدون اینکه توضیح دهد آنان در چه شرایطی هستند در پاسخ به سوال خبرنگاران به این پرسش همیشگی و کلیشه ای اشاره کرد که تغییری در وضعیت آنان ایجاد نشده است. موسوی و کروبی بدنبال دعوت عمومی برای حمایت از قیام های مردم منطقه در روز ۲۵ بهمن ماه، بدون هیچ حکم و محکمه ای تحت حصر خانگی قرار گرفته اند که به رغم....................



 با گذشت بیش از هفتصد روز از حبس غیرقانونی و غیرشرعی موسوی و کروبی غلامحسین محسنی اژه‌ای بدون اینکه توضیح دهد آنان در چه شرایطی هستند در پاسخ به سوال خبرنگاران به این پرسش همیشگی و کلیشه ای اشاره کرد که تغییری در وضعیت آنان ایجاد نشده است.
موسوی و کروبی بدنبال دعوت عمومی برای حمایت از قیام های مردم منطقه در روز ۲۵ بهمن ماه، بدون هیچ حکم و محکمه ای تحت حصر خانگی قرار گرفته اند که به رغم گذشت بیش از هفتصد روز هنوز هیچ مقام قضایی در صدد پاسخگویی و علت این محدودیت های غیر قانونی بر نیامده است.
سخنگوی قوه قضاییه که بیشترین نشست با روزنامه نگاران را دارد، در هر جلسه ای که مورد پرسش قرار می گیرد به این پاسخ کلی کفایت می کند که در این وضعیت تغییری حاصل نشده است، اما نمی گوید، این چه وضعیتی است که نخست وزیر و رییس مجلسی با آن همه سابقه در آن قرار گرفته اند و تحت کدام حکم قانونی اجرا شده است و چرا هیچ اقدامی برای ایجاد تغییر وضعیت صورت نمی گیرد.
روز گذشته محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه آیا تغییری در میزان حصر موسوی و کروبی صورت گرفته، به یک پاسخ کلی اکتفا کرد و گفت: در خصوص معالجات طبیعی است که اقدامات لازم انجام می‌گیرد در غیر این صورت تغییر خاصی در وضعیت افراد نامبرده صورت نگرفته است.
وی نگفت چرا برای شهروندان یک کشور چنین محدودیت های اعمال می شود که حتی اعضای خانواده نیز از دیدن آنان محروم هستند و به رغم درگذشت پدر خانم رهنورد، این استاد دانشگاه نتوانسته در مراسم ترحیم پدر خود شرکت کند.
اژه ای در مقام مدعی العموم و قاضی القضات کشور حتی از بیان نام این دو عزیز که از پیشکسوتان انقلاب و نظام هستند هم خودداری کرد.
محسنی اژه ای هفته پیش هم بدون اینکه صلاحیت اظهار نظر در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری را داشته باشدف گفته بود: اگر از بنده بپرسند که موسوی و کروبی جرم و خلافی را مرتکب شدند به صراحت می‌گویم آنها خلاف بزرگی را مرتکب شدند و صلاحیت حضور در انتخابات آینده را ندارند.
نزدیک به دوسال است زهرا رهنورد و میرحسین موسوی و مهدی کروبی در زندان خانگی به سر می برند و ارتباطات آنها با بیرون قطع شده است. در این مدت خانواده ماه ها از آنان بی خبر بوده اند و یا ملاقات های نامنظم و ارتباطات تلفنی بسیار اندک داشته اند. اخیرا نیز دختران موسوی از دیدار با پدر و مادر خود محروم هستند و حتی در چند هفته اخیر امکان گفت و گوی تلفنی نیز نداشته اند. با این حال هیچ یک از مقامات رسمی کشور تا کنون حاضر به تعیین وضعیت حقوقی میرحسین و کروبی و رهنورد نشده است و مشخص نیست بر اساس چه قانونی و با چه حکمی از طرف حکومت بر موسوی و کروبی و رهنورد اعمال محدودیت شده است.
دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک باز تعویق
محسنی اژه ای در این نشست خبری بدون اینکه بگوید چرا دادگاه زورگیران به این سرعت به نتیجه رسیده ولی دادگاه کهریزک مرتب به تعویق می افتد خبر از برگزاری دادگاه در هشتم اسفند ماه جاری داد.
تردید در قتل ستار بهشتی از سوی قاضی القضات
وی در خصوص فوت ستار بهشتی به توجیه پرداخت و توضیح نداد با گذشت بیش از دو ماه از این قتل چرا این پرونده رسیدگی نشده است.
به رغم گزارش پزشکی قانونی و اعتراف شخص اژه ای بر وجود کبودی و آثار و ضرب و شتم در بدن ستار بهشتی، اژه ای مدعی شد: تکرار این مساله هنوز معلوم نیست چراکه آن آقا معلوم نیست چه کار کرده من می‌گویم مگر نمی‌شود یک نفر در بیرون سکته کند، پس در داخل زندان هم می شود سکته کند. مثلا اگر زندانی نیاز به بیمارستان داشته باشد و او را به بیمارستان منتقل کنند فریاد‌ها بلند می‌شود که چرا به بیمارستان بردنش اما اینکه در هر بخشی باید تمهیداتی اندیشیده شود درست است.
اژه‌ای به کارشکنی ها در پرونده ستار بهشتی نپرداخت و در خصوص مدت زمان رسیدگی به این پرونده گفت: البته خیلی از پرونده‌های دیگر هم است که هنوز در نوبت مانده پرونده‌ها با هم متفاوت است.مثلا اگر فیلم زورگیران وجود نداشت تحقیقات پیرامون پرونده آن‌ها به درازا می‌کشید در خصوص پرونده ستار بهشتی هم ادعایی شده بود که ما بررسی کنیم ببنیم آیا مرگ او طبیعی بوده است یا نه و بازپرس نیز دنبال این قضیه بود و مشخص شد که هر نوع اقدام فیزیکی و غیرفیزیکی که منجر به مرگ ایشان شده رخ نداده است. تنها احتمالی مبنی بر شوک بیان شد. تخلفات مامورین این پرونده نیز زمان بر است.
وی بدون اشاره به مستندات موجود در بازداشت و نگهداری و ضرب و شتم غیرقانونی این کارگر وبلاگ نویس تصریح کرد: اگر این پرونده یک طرفش روشن بود سریع‌تر به نتیجه می‌رسید. چون مثلا ما در این پرونده بیش از ۵۰ روز منتظر نظر پزشک قانونی شدیم. هنوز هم از پزشک قانونی در خصوص آثار کبودی بازپرس سوال دارد. بنابراین پرونده‌ها متفاوت است و بعضا اینکه ما توقع داشته باشیم با زمان مشخص به پرونده رسیدگی شود درست نیست. اگر از وکلا نیز بپرسید خواهند گفت که بیش از پرونده زورگیران در روی پرونده ستار بهشتی کار کرده‌اند ولی نتایج آن طور که باید و شاید هنوز کسب نشده است.
اما وی نگفت چگونه به پرونده جوانان زورگیر در کوتاهترین زمان رسیدگی شد و این افراد در کوتاه مدت به چوبه دار سپرده شدند.

تهدید اهل قلم

محسنی اژه ای با تهدید اصحاب قلم مدعی شد: بعضی از افراد دارای قلم متاسفانه در پازل دشمن عمل می‌کنند مثلا اگر مساله‌ای اتفاق می‌افتد و بوق تبلیغات آمریکا می‌شود عینا‌‌ همان کار را دنبال می‌کنند. شما ببینید در‌‌ همان جا چطور پلیس می‌زند و می‌کشد چطور یک نفر از آن‌ها را به آن نمی‌پردازید. خجالت آور برای دنیایی که می‌گوید اسرائیل و آمریکا مدافع حقوق بشر هستند.
محسنی اژه‌ای ادعا کرد: بعضی از منابع موثقندکه حتی اطلاع دارند بعضی افراد در دورن نشریه خودمان کار می‌کنند اما دستشان با بیرون در یک دست است. اگر ما آن فرد را بگیریم ببینید که چه کار می‌کنند؟ ولی شما توجه کنید که این فرد چه اطلاعاتی را خارج کرده خود شما به جای اینکه بگویید این فرد چه کار کرده از آن طرف می‌افتید.
اتهامات بی استناد مهدی هاشمی
اژه‌ای همچنین در خصوص پرونده مهدی هاشمی بدون اشاره به شکست پروژه تخریبی اقتدارگرایان در اتهامات نابجا اظهار داشت: ‌در مواردی که هنوز قطعیت ندارد اگر هرکسی در مورد جزئیات آن حرف نزند بهتر است. در این خصوص هم کیفرخواست صادر شد اما تعیین وقت دادگاه نشده است.
وی در خصوص جرائم این پرونده نیز گفت: جرائم هم مالی و امنیتی است. اما از توضیح بیشتر معذورم. در خصوص پرونده هم باید بگویم این پرونده در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود اگر مواردی وجود داشته باشد می‌توانیم جرائم را تفکیک کنیم و هم اینکه در یک دادگاه که جرائم سنگین‌تر است به تمام موارد رسیدگی شود و این بر می‌گردد به تشخیص دادگاهی که می‌خواهند در آنجا به پرونده رسیدگی کنند.
دادستان کل کشور با وعده اعدام های بیشتر نشست خبری خود را به پایان رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر