به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

ادامه اعتصاب غذا و کاهش وزن شدید مهدی خزعلی در زندان انفرادی

با گذشت بیش از دوماه از بازداشت، مهدی خزعلی نه روز است که برای دومین بار به انفرادی ۲۰۹ منتقل شده و همچنان در اعتصاب غذاست. به گزارش کلمه، با گذشت بیش از دوماه از بازداشت مهدی خزعلی در جلسه سرای اهل قلم، فشار بر این زندانی سیاسی، خانواده و دوستان وی همچنان ادامه دارد. در حالی که مهدی خزعلی در نهمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می برد، بشدت..................



با گذشت بیش از دوماه از بازداشت، مهدی خزعلی نه روز است که برای دومین بار به انفرادی ۲۰۹ منتقل شده و همچنان در اعتصاب غذاست.
به گزارش کلمه، با گذشت بیش از دوماه از بازداشت مهدی خزعلی در جلسه سرای اهل قلم، فشار بر این زندانی سیاسی، خانواده و دوستان وی همچنان ادامه دارد.
در حالی که مهدی خزعلی در نهمین روز از اعتصاب غذای خود بسر می برد، بشدت کاهش وزن داشته و در شرایط جسمی مناسبی نیست.
مهدی خزعلی که پیش از این با قول فراهم شدن شرایط قانونی و مساعدت جهت آزادی همراهانش از سوی مسوولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته بود، اما هفته گذشته در اعتراض به ادامه رفتارهای غیرقانونی بازجویان و نهادهای قضایی و انتقال مجدد به بند ۲۰۹ وارد اعتصاب غذا شده است.
در همین حال احضار و بازجویی از افرادی که با مهدی خزعلی در تماس بوده اند همچنان ادامه دارد و از این افراد تعهد گرفته می شود که هیچگونه تماسی با این زندانی سیاسی نداشته باشند.
پیش از این کلمه گزارش داده بود که فرزندان مهدی خزعلی به دادگاه احضار شده و مورد سوال قرار گرفته اند.
دادگاه برای دختر خزعلی که پیشتر احضار شده بود قرار منع تعقیب صادر کرده است، ولی هنوز خبری از تصمیم دستگاه قضایی برای همسر و برادر مهدی خزعلی در دست نیست.
مهدی خزعلی، که پیش از این نیز در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و محدودیت های فراوان دست به اعتصاب غذا زده بود، تصمیم گرفته است مجددا در اعتراض به عدم آزادی همراهانش و همچنین انتقال غیرقانونی خود به بند ۲۰۹، اعتصاب غذای خود را سر گیرد. پیش از این وی با قول مساعد مسوولان زندان و بازجوی خود مبنی بر آزادی همراهانش اعتصاب غذایش را شکسته بود، اما پس از شکستن اعتصاب غذا وی بدون هیچ توضیحی به بند ۳۵۰ منتقل شد.
بیش از دوماه از بازداشت این فعال سیاسی منتقد می گذرد و به نظر می رسد فشار به خانواده و اطرافیان مهدی خزعلی نشان از تلاش های مضاعف برای انزوای فعالین سیاسی دارد.
مهدی خزعلی متولد ۱۳۴۴ در قم، پزشک متخصّص چشم پزشکی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. وی پس از آنکه به انتقاد از راهپیمایی دولتی ۱۳ آبان پرداخت و خواهان حضور مردم و منتقدین در این روز در اعتراض به وضع موجود شد بازداشت شد.
این ششمین بار است که وی طی سه سال گذشته بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر