به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

مردم در روز دو دقیقه تلویزیون نگاه می کنند

یک استاد جامعه شناس با تاکید بر اینکه صدا سیما برای تولید برنامه های فرهنگی مغز ندارد بر این باور است که این رسانه اقبالی در میان مردم ندارد و انحطاط فکری ایجاد می کند. ابراهیم فیاض باانتقاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید: وقتی این نهاد مختل باشد، رسانه ملی هم باید خودش مغز باشد و هم خودش گفتمان سازی کند. یعنی به جای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خودش باید معرفت سازی هم بکند خب این از عهده اش بر نمی آید. به گزارش کلمه، این جامعه شناس منتقد ضرغامی بر این باور است که صدا و سیما از نظر سطح فکری و علمی به شدت نزول کرده است. وی که با سایت ۵۹۸ گفت و گو می کرد، می گوید: آقای ضرغامی بنده را به خاطر انتقاداتی که کردم و گفتم صدا و سیما مغز ندارد، ممنوع.............


 

یک استاد جامعه شناس با تاکید بر اینکه صدا سیما برای تولید برنامه های فرهنگی مغز ندارد بر این باور است که این رسانه اقبالی در میان مردم ندارد و انحطاط فکری ایجاد می کند.
ابراهیم فیاض باانتقاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید: وقتی این نهاد مختل باشد، رسانه ملی هم باید خودش مغز باشد و هم خودش گفتمان سازی کند. یعنی به جای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خودش باید معرفت سازی هم بکند خب این از عهده اش بر نمی آید.
به گزارش کلمه، این جامعه شناس منتقد ضرغامی بر این باور است که صدا و سیما از نظر سطح فکری و علمی به شدت نزول کرده است.
وی که با سایت ۵۹۸ گفت و گو می کرد، می گوید: آقای ضرغامی بنده را به خاطر انتقاداتی که کردم و گفتم صدا و سیما مغز ندارد، ممنوع التصویر کرد. الآن دیگر من را هم که دعوت می کنند، خودم رغبتی به رفتن ندارم. الان آنقدر سطح صدا و سیما پایین آمده است که دیگر هیچ گونه مرجعیتی ندارد.
فیاض در ادامه گفت: اصلاً تلویزیون دارد بکلی مرجعیتش را در جهان از دست می دهد و اینترنت جای آن را می گیرد. جوامع دیگر باسواد شده اند و به دنبال رسانه های «متعامل» می گردند نه یکطرفه.
این جامعه شناس حامی حکومت معتقد است که برنامه های تلویزیون صورت گرایی بدون محتواست که انحطاط صدا و سیما را رقم می زند.
او می افزاید: تا مشکل فرهنگی اصلاح نشود و آدم مختصص در جایگاهش قرار نگیرد، و تا آن شورا و دبیرخانه اش اصلاح نشود، امیدی به رسانه ملی هم نیست و از طرف دیگر آن رسانه ملی تا زمانی که مغز ندارد، به هیچ جا نخواهد رسید. فقط پول نفت را دارد مصرف می کند و هرچه هم بیشتر دست و پا می زند، مشکلات بیشتری ایجاد می کند. یعنی انحطاط فکری ایجاد می کند.
فیاض با مقایسه تطبیقی رسانه ملی و رسانه های خارجی می افزاید: چون فضا بسته است، نمی شود فکر کرد در این موضوع. نمی شود در یک فضای بسته ای که رسانه از لحاظ فکری و مغزی ضعیف است، شما تحلیل کنید که فلان کار درست یا غلط است. من می گویم اگر یک فضای فکری وجود داشته باشد، مثل رسانه های خارجی که مغز پشت آن است، دشمنش را هم بیاورد، به نفع خودش تمام می کند.
وی بر این باور است که صدا و سیما قد و قامتش کوتاه است و برای همین است که دارد از میان مردم حذف می شود. طبق نظرسنجی هایی که منتشر شده، مردم الآن بطور متوسط ۲ دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی را تماشا می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر