به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

هیچیک از وعده ها عملی نشد، پول نفت بر سر سفره کسی نیامد

سخنان احمدی نژاد با انتقاد شدید نمایندگان مجلس رو به رو شد و آنان در سخنان خود به نقد سیاست های اقتصادی و روش مدیریتی دولت پرداختند. رئیس مجلس به احمدی نژاد گفت که اگر اصول علمی در تصمیم‌گیری‌ها حاکم باشد، نزاعی پیش نمی‌آید و یا حداقل می‌شود. به گزارش کلمه، علی لاریجانی به احمدی نژاد یادآوری کرد که وقتی برداشت از قانون متفاوت است، وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون است نه رییس قوه مقننه.رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اساس و رکن مجلس صیانت از حقوق مردم است گفت: این بدان معناست اگر در جایی اجحاف.................


 سخنان احمدی نژاد با انتقاد شدید نمایندگان مجلس رو به رو شد و آنان در سخنان خود به نقد سیاست های اقتصادی و روش مدیریتی دولت پرداختند. رئیس مجلس به احمدی نژاد گفت که اگر اصول علمی در تصمیم‌گیری‌ها حاکم باشد، نزاعی پیش نمی‌آید و یا حداقل می‌شود.
به گزارش کلمه، علی لاریجانی به احمدی نژاد یادآوری کرد که وقتی برداشت از قانون متفاوت است، وظیفه شورای نگهبان تفسیر قانون است نه رییس قوه مقننه.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اساس و رکن مجلس صیانت از حقوق مردم است گفت: این بدان معناست اگر در جایی اجحاف و خلاف قانونی صورت می‌گیرد طبیعتا مجلس باید جلوی آن را به عنوان کارکرد و وظیفه‌ی اصلی‌اش بگیرد؛ این رویکرد برای قوای دیگر مفید است که از این ظرفیت مردمی که چشم بینا برای حفظ و صیانت از حقوق مردم است استفاده کنند.
وی به احمدی نژاد گفت: ایراد نمایندگان به نفس هدفمند‌کردن یارانه‌ها نیست؛ چرا که مجلس قانون هدفمندی را با قواعدی تصویب کرد؛ ایراد این است که بخش مربوط به تولید در قانون هدفمندی به درستی اجرا نشد و مشکلات مربوط به تولید و صنعت و کشاورزی در کشور به وجود آمده است.
جعفرزاده نماینده مجلس با انتقاد از سخنان احمدی نژاد گفت در سالهای آخر بهتر بود به جای وعده دادن و ارائه برنامه، گزارشی از کارهایتان اداره می دادید.
وی با اشاره به وعده ویلا و نفت بر سرسفره و بیکاری و شکست مسکن مهر و سهام عدالت از رییس دولت خواست که به جای دیدن شش میلیون بلوط کاش جوانان بیکار را می دیدید.

آقای احمدی نژاد به دام ها چه بگوییم؟!

در همین حال عضوکمیسیون کشاورزی در پاسخ به نظرات احمدی نژاد گفت:انتظار نداریم احمدی نژاد در همه موضوعات کارشناس باشد اما انتظار داریم که ایشان درهمه موراد نظر ندهد.
عضوکمیسیون کشاروزی بعد از سخنان احمدی نژاد گفت:این نظر این نظر ایشان در مورد فرستادن دام ها به جنگل نشان دادکه ایشان اصلا نمی دانند جنگل چیست.
وی افزود:آقای احمدی نژاد ، جنگل اگرجنگل باشد که کف آن علوفه نیست، نظر شما یعنی اینکه کشاورزان ومردم بروند درختان جنگل را قطع کنند تا کف آن علوفه سبز شود تا دامها بروند آن را بخورند. آخراین چه نظری است که بیایم جنگل را تبدیل به ویلا و مرتع کنیم؟
این نماینده گفت: بخش کشاروزی با موجود زنده سرکار دارد نمی توانیم به زمین ودام بگوییم که فعلا دولت نمی تواند بذر، علوفه، کود وسایر نیازهایت را تامین کند و فعلا منتظر باش.
این سخنان مال ماه های آخر نیست
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما برای اجرای فاز دوم نیازمند توافق دولت و مجلس هستیم، افزود: سه هدف را در اجرای هدفمندی یارانه ها دنبال می کنیم ، برقراری عدالت، کاهش مصرف انرژی و اصلاح ساختارهای تولیدی که تمام این سه هدف باید در مرحله اول و دوم مدنظر قرار بگیرد.
مصباحی مقدم با اشاره به اینکه هر کمکی به تولید کشور کمک به مردم است، ادامه داد: چرا فکر می کنیم فقط پول در جیب مردم گذاشتن، کمک به آنها است و ما باید بجای دادن ماهی به دست مردم به آنها ماهیگیری یاد بدهیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر یارانه بخش تولیدی داده شود مشکل اشتغال حل و شکاف فقر و ثروت کمتر می شود.
وضع معیشتی مردم مناسب نیست
فولادگر، رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس نهم با تاکید بر اینکه در این ماه های پایانی سال باید به فکر بهبود معیشت مردم بود گفت: وضع معیشتی مردم مناسب نیست و باید مجلس و دولت به دنبال راه حل هایی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم باشند.

کار بزرگ نکنید

نماینده تهران به احمدی نژاد گفت: وقتی تورم شدید است وقتی رکود وجود دارد از هر اقدامی که باعث تحریک طرف تقاضا و رشد نقدینگی شود باید پرهیز کرد. اینها دستورالعمل های علم اقتصاد است نفرمایید اینها بومی نیستند درست است اما برخی با اقتضائات ما سازگار است و باید استفاده کرد.
توکلی گفت: یارانه نقدی را نباید زیاد کرد، از صندوق توسعه ملی نباید برداشت کرد. وقتی اوضاع اینطوری است اول باید ثبات اقتصادی را ایجاد کرد ثبات باید از بازار ارز شروع شود. ارز یک متغیر تعیین کننده در اقتصاد ملی است.
نماینده مردم تهران در مجلس «دو نرخی بودن ارز» را زمینه ساز رانت دانست و خواستار یکسان سازی قیمت ارز شد.

اگر ۴۰۰ هزار تومان یارانه بدهید باید ۵۰۰ هزار تومان از جیب دیگر مردم بردارید

باهنر نیز از سیاست های دولت بشدت انتقاد کرد و گفت: مساله اشتغال روشن است و من نمی خواهم آمار بدهم اما نمایندگان با همه وجود احساس می کنند که بیکاری بسیاری از خانواده ها را آزاد می دهد.
وی افزود: ما با پرداخت ۴۰ هزارتومان یارانه به اقتصاد خانوار و به هر فرد شروع کردیم امروز به گفته خود مسئولان دولت مقدار زیادی از این پولی که به خانواده ها داده شده مستهلک شده یعنی ۴۰ هزار تومان ارزش ۴۰ هزار تومان ۲ سال قبل را ندارد. اگر بخواهیم در این میدان بدویم و جلو برویم اگر ۴۰ هزار تومان را ۴۰۰ هزار تومان هم کنیم فردا به تبع این ۴۰۰ هزار تومان مجبوریم از جیب دوم مردم ۵۰۰ هزار تومان برداریم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر