به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

دوست ندارم پشیمان ببینمت

عبدالله گل، رییس‌جمهور تركیه در پیامی كتبی از دولت اسد خواست كه هرچه زودتر به خواسته مجامع بین‌المللی عمل كند و از خشونت علیه مردمش دست بردارد. به گزارش ایسنا در این پیام آمده است: «خواسته‌های قانونی ملت برای برقراری دموكراسی باید هر چه زودتر و با جدیت هرچه بیشتر محقق شود و من اعتقاد دارم با این كار وضعیت كنونی سوریه به سرعت رو به بهبود خواهد رفت. دوست ندارم در حالتی تو را ببینم كه به گذشته نگاه می‌كنی و پشیمان هستی، آن‌هم به این خاطر كه دیر اقدام به اجرای تصمیمات لازم......................

عبدالله گل، رییس‌جمهور تركیه در پیامی كتبی از دولت اسد خواست كه هرچه زودتر به خواسته مجامع بین‌المللی عمل كند و از خشونت علیه مردمش دست بردارد.

به گزارش ایسنا در این پیام آمده است: «خواسته‌های قانونی ملت برای برقراری دموكراسی باید هر چه زودتر و با جدیت هرچه بیشتر محقق شود و من اعتقاد دارم با این كار وضعیت كنونی سوریه به سرعت رو به بهبود خواهد رفت. دوست ندارم در حالتی تو را ببینم كه به گذشته نگاه می‌كنی و پشیمان هستی، آن‌هم به این خاطر كه دیر اقدام به اجرای تصمیمات لازم كردی.»
در ادامه این نامه كه روز سه شنبه توسط وزیر خارجه تركیه تسلیم رییس جمهوری سوریه شد، آمده است: «الان وقت آن رسیده كه رهبری خود را با شجاعت نشان دهی و مسیر كشور را به سوی تغییر رهبری كنی، به جای اینكه با توفان تغییر از جا كنده شوی.»

همچنین وزیر امور خارجه تركیه با توجه به اظهارات اسد درباره شرایط سوریه از وی تقاضا می‌كند كه به رسانه‌های تركیه و دیگر كشورهای خارجی اجازه دهند تا وارد حما و دیگر شهرهای سوریه شده تا واقعیات را ببینند كه این درخواست با پاسخ منفی اسد روبه‌رو می‌شود. رییس‌جمهوری سوریه نیز پس از دیدار با وزیرخارجه تركیه تاكید كرد: سوریه در پیگرد گروه‌های تروریستی تعلل نخواهد كرد. اسد در اظهارات صریح و بی‌پرده خطاب به اوغلو گفت: سوریه هرگز در پیگرد گروه‌های مسلح تروریست به دلیل حمایت از ثبات وطن و امنیت شهروندان مسامحه نخواهد كرد و البته ما به تكمیل روند اصلاحات فراگیر مصمم هستیم.

به گزارش آینده نیوز، همزمان با انتشار این نامه باراك اوباما و رجب‌طیب اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی درخصوص سوریه به رایزنی پرداخته‌اند. روزنامه حریت با مقاله‌ای با عنوان «تركیه برای دمشق زمان می‌خرد»، از ماوقع گفت‌وگوی اسد و احمد داووداوغلو جزییات بیشتری منتشر كرده است. به نوشته حریت، رجب‌طیب اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی با باراك اوباما با تاكید بر صحبت‌های داووداوغلو از ایالات متحده خواسته كه فرصت دو هفته‌ای به دولت سوریه داده شود تا اصلاحات مورد نظر را پیاده كند.
نخست‌وزیر تركیه در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی گفته است كه بشار اسد به ما قول داده، در زمان كوتاهی برای اصلاحات مورد نظر قدم بر خواهد برداشت.
از سوی دیگر هیلاری كلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده تاکید کرده كه بشار اسد مشروعیت رهبری را از دست داده و سوریه بدون او وضع بهتری خواهد داشت. این در حالی است كه رییس‌جمهوری سوریه می‌گوید، در حال مبارزه با گروه‌های تروریست است و چنین اظهاراتی را دخالت آشكار در امور داخلی كشورش می‌داند.

شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر در این هفته درباره وضعیت این كشور به رایزنی خواهد پرداخت. نماینده روسیه در سازمان ملل با بی‌فایده خواندن تحریم‌های بیشتر در نشست آتی سازمان ملل، تنها راه برون رفت از این وضعیت را مذاكره با دولتمردان سوری دانسته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر