به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

جمعه «خدا با ماست» در سوریه؛ گلدسته های مساجد هدف تانک های ارتش اسد

شهرهای مختلف سوریه، با وجود سرکوبی خونین روزهای گذشته، امروز نیز در جمعه ای با نام «خدا با ماست» شاهد تظاهرات گستردۀ مخالفان حکومت بشار اسد بود اما تانک های مستقر در برخی از شهرهای سوریه اقدام به شلیک به گلدسته مساجد برای جلوگیری از پخش اذان کردند. به گزارش کلمه ، دیروز بر اثر حمله نیروهای دولتی به معترضان در نزدیکی دمشق دست کم ۷ نفر کشته اند. گزارش های غیررسمی شمار کشته شده ها را بیش از این تعداد اعلام کرده است. بی بی سی در گزارشی اعلام کرد که یکی از معترضان هم در شهر حمص در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است. از سوی دیگر گزارش های رسانه های بین المللی حکایت از آن دارد که در دو بیمارستان حماه بسیاری از کودکان به دلیل ادامه قطع برق شرایط............

شهرهای مختلف سوریه، با وجود سرکوبی خونین روزهای گذشته، امروز نیز در جمعه ای با نام «خدا با ماست» شاهد تظاهرات گستردۀ مخالفان حکومت بشار اسد بود اما تانک های مستقر در برخی از شهرهای سوریه اقدام به شلیک به گلدسته مساجد برای جلوگیری از پخش اذان کردند.
به گزارش کلمه ، دیروز بر اثر حمله نیروهای دولتی به معترضان در نزدیکی دمشق دست کم ۷ نفر کشته اند. گزارش های غیررسمی شمار کشته شده ها را بیش از این تعداد اعلام کرده است.
بی بی سی در گزارشی اعلام کرد که یکی از معترضان هم در شهر حمص در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.
از سوی دیگر گزارش های رسانه های بین المللی حکایت از آن دارد که در دو بیمارستان حماه بسیاری از کودکان به دلیل ادامه قطع برق شرایط بحرانی ای را پشت سر می گذرانند.
در عین حال امروز برای نخستین بار صدای اذان در این شهر به گوش نرسید. مقامات حکومتی بشار اسد تهدید کرده بودند که در صورت پخش صدای اذان گلدسته های مساجد هدف حملات توپخانه ای تانک ها قرار خواهند گرفت که در چند مورد این حملات رخ داد.
امروز همچنین تلویزیون دولتی سوریه تصاویر جدیدی از داخل شهر محاصره شده حماة منتشر کرده است که در آن تکه های سنگ در گوشه و کنار خیابان ها به چشم می خورد و برخی از ساختمان ها تخریب شده اند.
در گزارش خبری این شبکه تلویزیونی گفته شده است که نیروهای ارتش سوریه موفق شده اند یک شورش مسلحانه را در حماة سرکوب کنند و اکنون کنترل شهر را بار دیگر در دست گرفته اند.اما ساکنان شهر و گروههای حقوق بشری می گویند که ارتش اقدام به بمباران حماة کرده است.
در بعضی تصاویر تانک های ارتش در حال کنار زدن سنگرهایی نشان داده شده اند که توسط معترضان در خیابان های شهر برپا شده است.برخی از ساکنان شهر خبر می دهند که همچنان بخش هایی از این شهر زیر آتش توپخانه ارتش است.
شاهدان عینی از شهر حماة می گویند که تک تیراندازان و تانک ها به سوی شهروندان عادی شلیک می کنند و ذخیره آب و مواد غذایی در شهر رو به اتمام است.
با این حال تلویزیون دولتی سوریه در گزارش خود تصاویری از مردان مسلح در شهر حماة منتشر کرده است که خود را پشت اتومبیل ها مخفی کرده اند.
بشار اسد و نزدیکان او از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه بارها “گروههای خلافکار مسلح” که از سوی قدرت های خارجی حمایت می شوند را مسئول ایجاد ناآرامی ها معرفی کرده اند.
طی هفته های اخیر شهر حماة یکی از کانون های اصلی مخالفان بشار اسد، رییس جمهوری سوریه بوده است که در نتیجه حملات نیروهای دولتی بیش از ۱۰۰ نفر در این شهر کشته شده اند.
فعالان سیاسی مخالف دولت از مردم درخواست کرده بودند که امروز به روال هفته های گذشته بعد از برگزاری نماز جمعه در تظاهرات ضد دولتی شرکت کنند.
دمشق، پایتخت سوریه، تا استان درعا در جنوب و استان دیر الزور در شرق و شهر قَمیشلی در شمال و حمص در مرکز سوریه امروز صحنه تظاهرات گسترده بودند.
در همین حال،  «دیمتری مدودف» رئیس‌جمهوری روسیه، در واکنشی همتای سوریه‌ای خود را تشویق به اجرای اصلاحات و آشتی با مخالفان و نیز برپایی دولتی مدرن کرد.
مدودف گفت: «اگر اسد این اقدامات را انجام ندهد سرنوشت اندوهباری در انتظارش است.»
این نخستین بار است که روسیه و هم‌پیمان آن در برابر سیاست‌های دمشق واکنش تند از خود نشان می‌دهند.کاخ سفید نیز اعلام کرد که رئیس‌جمهوری سوریه باید برود و اکنون باید به مرحله بعد از وی اندیشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر