به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

فائزه هاشمی فردا در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب محاکمه می شود

 جرس
یک خبرگزاری وابسته به محافل امنیتی گزارش داد که رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه ٢٣ امرداد ماه، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور غلامعلی ریاحی (وكیل) و همچنین نماینده دادستان تهران برگزار می‌شود.  این درحالیست که وكیل خانواده هاشمی رفسنجانی اعلام.....................

یک خبرگزاری وابسته به محافل امنیتی گزارش داد که رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه ٢٣ امرداد ماه، در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور غلامعلی ریاحی (وكیل) و همچنین نماینده دادستان تهران برگزار می‌شود.

این درحالیست که وكیل خانواده هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به پرونده فائزه هاشمی را ندارد.

خبرگزاری فارس با انتشار خبری پیرامون "محاکمۀ فائزه هاشمی" و درج اینکه "فائزه هاشمی در جریان اغتشاشات پس از انتخابات ٨٨، دو بار در تاریخ‌های ٣۰ خرداد ٨٨ و اول اسفند ٨٩ به دلیل «حضور در تجمعات غیرقانونی» دستگیر شده بود"، با لحنی بی ادبانه مدعی شد "فائزه در دستگیری اول اعلام كرده بود فقط برای خوردن ساندویچ در محل حاضر شده و بار دوم نیز گفت كه برای خرید لباس عید در خیابان‌ها و در بین تجمع‌كنندگان حاضر بوده است."

این خبرگزاری همچنین گوشه ای از اظهارات فائزه هاشمی بعد از هتاکی های شنیع گروهی از بسیجی ها و لباس شخصی ها در حرم عبدالعظیم را نیز گزینش کرده و نوشته است "فائزه هاشمی در مصاحبه‌هایی مدعی شده بود كه مملكت توسط اراذل و اوباش اداره می‌شود."

اشاره خبرگزاری فارس به واکنشِ فائزه هاشمی به هتاکی های خارج از اخلاقِ گروهی از بسیجیان و حامیان رهبری در یکی از زیارتگاههای جنوب تهران است، که طی مصاحبه ای با رویکرد به اقداماتِ آزادانه و مصونیت لباس شخصی ها و چماقداران، خاطرنشان کرده بود "اقدامات لباس شخصی‌ها در سراسر کشور سازماندهی شده است... مشخص است که این‌ها (لباس شخصی‌ها) خودسر نیستند. این مسائل نه تنها درباره ما بلکه درباره همه، کاملا با برنامه‌ریزی انجام می‌شود ...همان افرادی که دستور سرکوب مردم را می‌دهند این سازماندهی‌ها را هم انجام می‌دهند. یعنی بخش‌های درون حاکمیت. - مگر با حادثه کهریزک با اون همه تبلیغات برخورد شد؟ مگه با آمران و عاملان حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان علیرغم آنهمه محکوم کردن ماجرا، برخوردی صورت گرفت؟ ... در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دستش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها (البته نمی‌دونم کلمه لات برای این افراد مناسب هست یا نه؟) با مخالفان خودشون برخورد می‌کردند. حالا هم متاسفانه همون ادبیات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شه. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است. -این جریان محصول همین آقایان هست ولی الان اینقدر قدرتمند شده که دیگر خودشان هم نمی‌تونند با آنها برخورد کنند."

خبرگزاری فارس در انتهای خبر خود نوشته است در جلسه دادگاه نماینده دادستان با قرائت كیفرخواست شكایت مدعی‌العموم را علیه فائزه هاشمی مطرح و سپس قاضی صلواتی به استناد كیفرخواست صادره اتهامات نامبرده را به وی تفهیم خواهد كرد. متهمه نیز ضمن دفاع از خود به سؤال‌های قاضی دادگاه در رابطه با اتهامات مطروحه پاسخ خواهد داد و غلامعلی ریاحی نیز به عنوان وكیل فائزه هاشمی از وی دفاع خواهد كرد."

همزمان وكیل خانواده هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به پرونده فائزه هاشمی را ندارد.

علیزاده طباطبائی وكیل خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینكه محتوای پرونده فائزه هاشمی از سوی دادگاه تبلیغ علیه نظام مطرح شده است، گفت: ریاحی وكیل فائزه هاشمی، به استناد قانون اساسی كه رسیدگی به پرونده های سیاسی و جرائم مطبوعاتی باید در دادگاه عمومی و با حضور هیئت منصفه برگزار شود لذا به رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب اعتراض كرده است.

وی با بیان اینكه قاضی پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی برای اعلام رای خود به دو ماه زمان نیاز دارد، افزود: چهار ماه پروسه زمانی طول می كشد تا به پرونده فائزه هاشمی رسیدگی و حكم قطعی پرونده صادر شود.

وكیل فرزندان هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: به دلیل اینكه ماهیت پرونده فائزه هاشمی سیاسی است لذا قاضی پرونده صلاحیت رسیدگی به پرونده های سیاسی را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر