به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

انتخابات در کشور ما همیشه چالش برانگیز است

 جرس
رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی در خطبه های نماز عید فطر، با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار عقیده کرد "در مقایسه‌ با انتخابات بعضى كشورهاى دنیا كه در آنها خباثتها، خیانتها، درگیرى‌ها، حتّى كشت و كشتار اتفاق مى‌افتد، بحمدالله این حوادث در كشور ما نیست، اما..........................
رهبر جمهوری اسلامی طی سخنانی در خطبه های نماز عید فطر، با اشاره به انتخابات مجلس نهم اظهار عقیده کرد "در مقایسه‌ با انتخابات بعضى كشورهاى دنیا كه در آنها خباثتها، خیانتها، درگیرى‌ها، حتّى كشت و كشتار اتفاق مى‌افتد، بحمدالله این حوادث در كشور ما نیست، اما بالاخره یك چالشى است که نباید اجازه داد به امنیت ما صدمه وارد كند."

آقای خامنه ای همچنین گفت "دیدید، حس كردید، از نزدیك لمس كردید آن وقتى را كه دشمنان می خواهند از انتخابات علیه امنیت كشور سوء استفاده كنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسى، كسانى كه می توانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات پاسدارى كنند. البته ما حرفهاى گوناگونى درباره‌ى انتخابات داریم كه در زمان خود به مردم عرض خواهیم كرد."

به گزارش سایت رهبر جمهوری اسلامی، وی در خطبه دوم نماز عید فطر که امسال در دانشگاه تهران برگزار شده بود، مردم و مسئولین را به اتحاد فرا خواند و گفت " امروز ما به چند چیز احتیاج داریم: اول، اتحاد و همدلى میان مردم با یكدیگر، و میان مردم با مسئولین، و میان مسئولین با یكدیگر. این، نیاز بزرگ كشور ماست. امروز دنیا دارد یك بخش مهمى از تاریخ خود را میگذراند. ما باید در این فصل، در این بخش، در این مقطع، خیلى بهوش باشیم، خیلى مراقب باشیم؛ بفهمیم چه كار داریم می كنیم. اگر در بین خودمان كدورتها و بددلى‌ها و بدجنسى‌ها و ناسازگارى‌ها وجود داشته باشد - چه بین آحاد مردم، چه بین مسئولین و مردم، چه بین مسئولین با یكدیگر - نخواهیم توانست به این وظائف بزرگى كه امروز متوجه به ماست، عمل كنیم. این یك توصیه‌ى مهم است، یك ضرورت اصلى است."

آقای خامنه ای بدون اشاره به نتایج سوء مدیریت در کشور، که منجر به رشد فقر و بیکاری و تورم و آسیب های اجتماعی و فرار مغزها و ... شده، اظهار عقیده کرد " همه‌ى كشور، همه‌ى آحاد مردم، همه‌ى مسئولین بایستى تحرك و نشاط كار داشته باشند. باید از خودمان تنبلى و توانى و زمینگیرى را دور كنیم. امروز به كار نیاز هست؛ كار علمى، كار اقتصادى، كار سیاسى، كارهاى بزرگ اجتماعى. هر كسى در هر جا هست، می تواند براى خودش برنامه‌ى كارى را تعریف كند؛ این یكى از ضرورتهاست."

وی پیرامون انتخابات اسفند ماه امسال و مجلس نهم شورای اسلامی هشدار داد "امسال ما در آخر سال، انتخابات را داریم. انتخابات همیشه در كشور ما تا حدودى یك حادثه‌ى چالش‌برانگیز است. اگرچه در مقایسه‌ى با انتخاباتهائى كه در بعضى از كشورهاى دنیا - چه كشورهاى به اصطلاح پیشرفته، و چه بعضى از كشورهاى دیگر - برگزار می شود، كه در آنها چه خباثتها، چه خیانتها، چه درگیرى‌ها، حتّى چه كشت و كشتارها اتفاق مى‌افتد، بحمدالله این حوادث در كشور ما نیست، اما بالاخره یك چالشى است؛ مردم را متوجه می كند. مراقب باشید این چالش به امنیت كشور صدمه نزند. انتخابات كه مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالارى دینى است، باید پشتوانه‌ى امنیت ما باشد. نباید اجازه داد كه این چیزى كه ذخیره‌ى امنیت است، پشتوانه‌ى امنیت است، به امنیت ما صدمه وارد كند. دیدید، حس كردید، از نزدیك لمس كردید آن وقتى را كه دشمنان می خواهند از انتخابات علیه امنیت كشور سوء استفاده كنند. باید همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. آحاد مردم، مسئولان گوناگون، منبرداران سیاسى، كسانى كه میتوانند با مردم حرف بزنند، همه مراقب باشند، مواظب باشند؛ از انتخابات مانند یك نعمت الهى پاسدارى كنند. البته ما حرفهاى گوناگونى درباره‌ى انتخابات داریم كه در زمان خود به مردم عرض خواهیم كرد."

آقای خامنه ای در ادامه سخنانش، با اشاره به وقایع منطقه، ابتدا نسبت به نابودی اسرائیل ابراز امیدواری کرد و گفت "خداوند شرّ وجود صهیونیستهاى ظالم و خونخوار را از سر فلسطینیان و از سر منطقه كم و كوتاه كند."

وی افزود "دنیاى اسلام هم در این ماه‌هاى اخیر، حوادث بزرگى را دارد از سر می گذراند. دنیاى اسلام عظمت حضور مردم در صحنه را به همه‌ى جهانیان و به همه‌ى تاریخ نشان داد. یك بار در سى و دو سال قبل از این، ملت ایران این عظمت را، این اقتدار بزرگ را نشان داد. مردم ما با تنِ خودشان جانها را كف دست گرفتند و در خیابانها وسط میدان آمدند و توانستند تحولى ایجاد كنند كه مسیر تاریخ منطقه را، بلكه به یك معنا مسیر تاریخ جهان را تغییر داد. امروز بار دیگر مردم در صحنه هستند. حضور مردم در صحنه، گره‌هاى ناگشودنى را، قفلهاى بازنكردنى را باز كرد. كى فكر میكرد عوامل آمریكا و صهیونیسم در منطقه، یكى پس از دیگرى سقوط كنند؟ كى فكر می كرد دستى هست كه بتواند این بتها را بشكند؟ اما این دست، بود. این دست، دست ملتها بود. همه باید به امت اسلامى با این چشم نگاه كنند. امت اسلامى چنین دست مقتدرى دارد."

رهبر جمهوری اسلامی در خصوص خیزش های منطقه و نتایج آن نیز هشدار داد و گفت "مسائل به اینجا تمام نشده است و تمام نمی شود؛ این شروع است، این آغاز یك راه طولانى است. ملتها باید هوشیار باشند. ما همین تجربه را داریم. بعد از آنكه صحنه‌ى انقلاب، با آن عظمت و شكوه، از حالت انقلابىِ خودش خارج شد و حكومت و دولتى بر سر كار آمد، فوراً راه افتادند، براى اینكه بیایند؛ شاید بتوانند با شیوه‌هاى خودشان و ترفندهاى خودشان امور را قبضه كنند؛ بر روى موج سوار شوند؛ از موقعیتِ پیش‌آمده باز سوءاستفاده كنند. هوشیارى ملت و رهبرى پیامبرگونه‌ى امام بزرگوار ما نگذاشت. ملتهاى مسلمان، چه در مصر، چه در لیبى، چه در تونس، چه در یمن و چه در بقیه‌ى كشورها، امروز این هوشیارى را احتیاج دارند. باید نگذارند پیروزى‌هائى كه به دستشان آمده است، به وسیله‌ى دشمنان مصادره شود. فراموش نكنند؛ آنهائى كه امروز در صحنه‌ى لیبى حضور پیدا كردند و خودشان را صاحب قضیه میدانند، همان كسانى هستند كه تا چند صباح قبل با همان كسانى كه بر ملت لیبى ستم می كردند، مى‌نشستند و همپیاله می شدند. امروز آنها آمده‌اند و میخواهند از موقعیت استفاده كنند؛ ملتها باید هوشیار باشند، بیدار باشند."

وی بدون اشاره به سوریه، که روز عید فطر نیز گروهی از مردم توسط حکومت متحد جمهوری اسلامی به گلوله بسته و کشته شدند، ادامه داد "البته ما از وضع بحرین بسیار نگرانیم. به مردم بحرین جفا می شود، ظلم میشود؛ وعده‌هائى داده میشود، اما به آن وعده‌ها عمل نمی شود. ملت بحرین، ملت مظلومى است. البته هر حركتى، هر اقدامى وقتى براى خداست، وقتى عزم و اراده پشت آن هست، این حركت به طور قطع به پیروزى خواهد رسید."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر