به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۲۷, پنجشنبه

ضرب و شتم حسین رونقی ملکی توسط سپاه پاسداران

موج سبز
حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران مورد «ضرب و شتم» قرار گرفته است. زلیخا موسوی، مادر این وبلاگ‌نویس، سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « امروز از زندان به ما زنگ زدند و گفتند که پسرم را دیروز........................

حسین رونقی ملکی، وبلاگ‌نویس زندانی توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران ایران مورد «ضرب و شتم» قرار گرفته است.
زلیخا موسوی، مادر این وبلاگ‌نویس، سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « امروز از زندان به ما زنگ زدند و گفتند که پسرم را دیروز مأمور اطلاعات سپاه پس از ملاقات کتک زده است، او از حال رفته و چند ساعت همان‌طور در زندان مانده تا او را به بیمارستان طالقانی فرستادند، وقتی به‌هوش هم آمده او را بلافاصله به زندان برگردانده‌اند.»
به گفته وی، این وبلاگ‌نویس به دلیل نوشتن نامه به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
حسین رونقی ملکی در نامه‌ای به دادستان تهران از بی‌توجهی قوه قضائیه به وضعیت جسمی‌اش و مرخصی‌ندادن برای پی‌گیری درمانش در خارج از زندان انتقاد کرده بود.
احمد رونقی ملکی: در کشور ما نه قانون وجود ندارد و نه کسی که برویم به او بگویم که بی‌قانونی اعمال می‌شود، آخر نمی‌شود در زندانی که زیر نظر حفاظت سازمان زندان‌ها است هر مأمور سپاهی که دلش می‌خواهد، بیاید و پسرم را کتک بزند
مادر این وبلاگ‌نویس افزوده: «این‌ها می‌خواهند پسرم را بکشند، خودشان هم چند بار به ما گفتند ما حسین را می‌کشیم.»
زلیخا موسوی از سازمان‌های حقوق بشری خواسته تا به پسرش کمک کنند.
پیشتر نیز احمد رونقی ملکی، پدر این وبلاگ‌نویس گفته بود: «بازجویان پسرم قبلاً تلفنی به ما گفته بودند حسین را خواهیم کشت و حالا دارند به گفته‌هایشان عمل می‌کنند.»
حسین رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می‌نوشت، یکی از معترضان به نتایج اعلام شده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.
وی در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد.
این فعال حقوق بشر در دادگاه بدوی به ۱۵ سال زندان محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.
همچنین احمد رونقی ملکی به کمپین بین المللی حقوق بشر گفته: «در کشور ما نه قانون وجود ندارد و نه کسی که برویم به او بگویم که بی‌قانونی اعمال می‌شود. آخر نمی‌شود در زندانی که زیر نظر حفاظت سازمان زندان‌ها است هر مأمور سپاهی که دلش می‌خواهد، بیاید و پسرم را کتک بزند.»
به گفته زلیخا موسوی، دادستانی تهران برای مرخصی دادن به پسرش، وثیقه‌ای یک یا دو میلیارد تومانی تعیین کرده است اما سپاه پاسداران، شر مرخصی‌دادن به این وبلاگ‌نویس را نوشتن «توبه‌نامه» اعلام کرده است.
در ایران شماری دیگری از وبلاگ‌نویسان نیز در حبس به‌سر می‌برند.
سازمان گزارشگران بدون مرز که دفتر آن در پاریس است و در دفاع از آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران فعالیت می‌کند، می‌گوید: «بسیاری از شهروند وب‌نگاران (در ایران) برای ابراز عقایدشان خود بر روی اینترنت بازداشت و یا تحت تعقیب قضایی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر