به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

دولتی که دچار بحران مشروعیت است از همه چیز می ترسد

خبرنگاران سبز
شورای هماهنگی راه سبز اميد سرکوب غير قانونی مردم اروميه و تبريز را شديدا محکوم کرده و از مطالبات بر حق هموطنان آذربايجانی در اين رابطه حمايت قاطعانه می‌کند و يادآور می‌شود که حفاظت از درياچه اروميه تنها مسئله مردم اروميه و تبريز نيست بلکه مسئله ای ملی است و بايد مورد حمايت همگانی قرار گيرد. سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد با انتقاد از برخوردهای امنيتی....................


شورای هماهنگی راه سبز اميد سرکوب غير قانونی مردم اروميه و تبريز را شديدا محکوم کرده و از مطالبات بر حق هموطنان آذربايجانی در اين رابطه حمايت قاطعانه می‌کند و يادآور می‌شود که حفاظت از درياچه اروميه تنها مسئله مردم اروميه و تبريز نيست بلکه مسئله ای ملی است و بايد مورد حمايت همگانی قرار گيرد.

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد با انتقاد از برخوردهای امنيتی با مردمی که نسبت به خشک شدن درياچه اروميه معترضند، گفت: دولتی که دچار بحران مشروعيت است از همه چيز می ترسد. از شادی جوانان, از افطار کردن در پارک‌هاو همه چيز حتی آب درياچه اروميه را هم امنيتی می‌بيند.»

روز گذشته نيروهای امنيتی در آذربايجان برای بار دوم در چند روز گذشته يک تجمع مدنی و غير سياسی در اعتراض به بی توجهی نسبت به خشک شدن درياچه اروميه را سرکوب، اقدام ضرب و شتم شديد معترضان و بازداشت‌های گسترده آنها کردند.

مسائل کنونی آذربايجان ناشی از مديريت ناکارآمد دولت است

اردشير اميرارجمند در گفت و گو با خبرنگار «کلمه» با اشاره به اين موضوع، مسائل کنونی در آذربايجان را عموما ناشی از مديريت ناکارآمد دولت عنوان کرد و گفت:«سياست‌های اقتدارگرايانه و غير عقلانی ای که باعث خسارات غير قابل جبران در زمينه های سياسی, اقتصادی و اجتماعی شده است, اکنون چهره زشت و خشن خود را در حوزه حفاظت از محيط زيست و مسائل قوميتی نيز نشان می‌دهد.»

وی سپس به تاريخچه ای از درياچه اروميه اشاره کرد و گفت: اين درياچه دومين درياچه آب شور دنيا, بزرگترين درياچه داخلی ايران و بزرگترين آبگير دائمی آسيای غربی است. اين درياجه در دنيا منحصر به فرد است و ميراث طبيعی مردم ايران و هموطنان آذربايجانی ما محسوب می‌شود.اين درياچه برای جامعه جهانی نيز اهميت ويژه دارد. »

اميرارجمند تاکيد کرد که جزاير اين درياچه از سوی يونسکو اندوخته طبيعی جهانی شناخته شده است و حفاظت از اين درياچه وظيفه مقامات دولتی و محلی است.

فکر می کنند اگر درياچه اروميه خشک شد حتما توطئه ای در کار است

وی سپس به وظايف دولت در اين زمينه اشاره کرد و گفت: «آنها وظيفه خود را انجام نمی‌دهند چون با کار کارشناسی و مشکلات واقعی مردم کاری ندارند. فکر می‌کنند اگر به آب درياچه دستور دهند خشک نشود امر آنها اطاعت می‌شود و درياچه خشک نمی‌شود و اگر هم بشود حتما توطئه ای در کار است و وقتی مردم به صورت کاملا مسالمت آميز دست به اعتراض می‌زنند تا از ميراث طبيعی و محيط زيست خود حفاظت کنند, به شديدترين وجه مورد سرکوب قرار می‌گيرند.»

به عمد يک مسئله غيرسياسی را امنيتی می کنند تا…

مشاور ميرحسين موسوی معتقد است که دولت يک مسئله کاملا غير سياسی را به عمد امنيتی می‌کنند تا مردم را سرکوب کنند.

وی همچنين مواضع شورای هماهنگی راه سبز اميد در اين رابطه را بيان کرد و گفت : اين شورا سرکوب غير قانونی مردم اروميه و تبريز را شديدا محکوم کرده و از مطالبات بر حق هموطنان آذربايجانی در اين رابطه حمايت قاطعانه می‌کند و يادآور می‌شود که حفاظت از درياچه اروميه تنها مسئله مردم اروميه و تبريز نيست بلکه مسئله ای ملی است و بايد مورد حمايت همگانی قرار گيرد.

برخورد مقامات با قوميت ها با منافع ملی منافات دارد

مشاور ميرحسين موسوی به مسئله قوميت ها نيز پرداخت و گفت: «رويکرد و برخورد مقامات با مسئله قوميت‌ها و مطالبات بر حق آنها با منافع ملی کشور منافات دارد. بجای ايجاد همبستگی و رضايتمندی از طريق گفتگو, تعامل و رعايت حقوق بشری و حقوق مصرع در قانون اساسی هموطنان آذربايجانی و ديگر اقوام در خصوص اموزش زبان مادری و غيره بحران افرينی می‌کنند، متهم و سرکوب می‌کنند و دقيقا اين نوع رفتار است که زمينه سو استفاده احتمالی از جانب افراد و جريانات ايزوله ای که جايگاه زيادی در بين مردم ندارند را فراهم می‌کند.»

وی تصريح کرد:«مردم غيور و فهيم آذری ما هميشه در عين پرچمدار بودن مبارزه برای ازادی و مقابله با استبداد, حافظ استقلال و تماميت ارضی کشور بوده اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر