به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

شعار “نه غزه، نه لبنان” واکنشی طبیعی به خس و خاشاک نامیدن مردم بود

 کلمه
علی اکبر محتشمی پور با اشاره به مطرح شدن شعار “نه غزه، نه لبنان” در روز قدس سال ۸۸، طرح این شعار را واکنشی طبیعی به خس و خاشاک نامیدن مردم و ادعای دفاع از فلسطین از سوی ظالمان دانست و تاکید کرد که اگر امر دایر شود بین حاکمیت فلسطین یا اسرائیل، همان جوانها که شعار “نه غزه، نه لبنان” را داده‌اند، طرف مردم فلسطین را می‌گیرند و به هیچ وجه حاضر نیستند ظالم را تایید و مظلوم را رد کنند. این فعال اصلاح طلب که مسئول کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی در........................

علی اکبر محتشمی پور با اشاره به مطرح شدن شعار “نه غزه، نه لبنان” در روز قدس سال ۸۸، طرح این شعار را واکنشی طبیعی به خس و خاشاک نامیدن مردم و ادعای دفاع از فلسطین از سوی ظالمان دانست و تاکید کرد که اگر امر دایر شود بین حاکمیت فلسطین یا اسرائیل، همان جوانها که شعار “نه غزه، نه لبنان” را داده‌اند، طرف مردم فلسطین را می‌گیرند و به هیچ وجه حاضر نیستند ظالم را تایید و مظلوم را رد کنند.
این فعال اصلاح طلب که مسئول کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم بود، خود جانباز راه مبارزه با اسرائیل و قربانی تروریسم صهیونیستی است و در سال ۱۳۶۲ در یک حادثه بمبگذاری از ناحیه چشم و گوش و دست آسیب دیده است. وی تا فروردین ۸۹ دبیرکلی کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس را برعهده داشت و یکی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی ایرانی در جبهه‌ی دفاع از حقوق ملت فلسطین است.
محتشمی پور که با سایت جماران گفت‌وگو می‌کرد، درباره شعار “نه غزه، نه لبنان” ابراز عقیده کرد: این شعار، شعار جوانهای ما نیست، همان جوانی که این شعار را می دهد، اگر امر دائر شود به حاکمیت مردم فلسطین یا اسرائیل، طرف مردم فلسطین را می گیرد و به هیچ وجه حاضر نیست که ظالم را تایید و مظلوم را رد کند. نه، چنین چیزی اصلا وجود ندارد.
دبیرکل سابق کمیته دفاع از انتفاضه مردم فلسطین افزود: بحث اینجاست که وقتی در یک کشور کسانی شعار فلسطین را می دهند که بیشترین ظلم را در حق جوانهای خودشان می کنند، این یک عکس العمل طبیعی از یک مظلوم است که کتک می خورد و زندان می افتد، کمترین عکس العملش است. می گوید آقا جان! تویی که داری شعار مظلومیت فلسطین را می دهی، چرا نسبت به مردم خودت ظلم می کنی؟ البته که معتقدم چنین شعاری را کسی قبول ندارد، یک مجموعه ی مشخصی در یک روز مشخص این شعار واکنشی را داده اند، آن هم در واکنش به آن کسانی که آمده اند و گفته اند این مردم خس و خاشاک هستند، یا در واکنش به کسانی که این برخوردها را با مردم تایید می کنند والا همین جوان در حالت عادی طرف فلسطین را می گیرد.
محتشمی پور در این گفت‌وگو، از سوء استفاده های سیاسی از موضوع فلسطین هم انتقاد کرد و گفت: مشکلی را که در داخل ایران پیدا کردیم، همان مشکلی است که فلسطین و کشورهای اسلامی و عربی در طول ۶۰ – ۷۰ سال گذشته تا به حال داشته اند. و آن مشکل این است که سران و قدرت های منطقه ای و عربی از فلسطین به عنوان ابزاری برای قدرت خودشان استفاده می کرده اند. این طوری نبوده که مساله ی فلسطین دغدغه ی آنها باشد یا آرمانشان باشد، نه؛ هر کسی بیشتر شعار می داده مردم از او بیشتر حمایت می کرده اند و قدرتش تضمین می شده برای همین هر کسی در کشورهای عربی، همیشه مسابقه می داده اند با سایر روسای کشورهای عربی و سعی می کرده اند که شعار داغتری بدهند تا بتوانند رقبای خود را در داخل کشور خود از بین ببرند، در مصر، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای عربی همین طوری بوده و با قضیه ی فلسطین تجارت سیاسی می کرده اند نه اینکه موضوع فلسطین برای آنها ارزشی داشته باشد، ارزشش قدرت خودشان بوده.
وی با اشاره به اینکه همین وضعیت، بعد از درگذشت امام در ایران هم دیده می‌شود، گفت: متاسفانه ما هر چه از دوران امام بیشتر می گذرد در کشورمان می بینیم که جریان های سیاسی رفته رفته با موضوع فلسطین مثل بقیه ی کشورها عمل می کنند و بحث فلسطین شعاری شده است به خاطر بیرون راندن رقبای سیاسی از صحنه؛ حتی بیرون راندن کسانی که واقعا می خواهند برای آزادی فلسطین کار کنند و دغدغه دارند، لذا شعارهای داغتری می دهند، حتی یک شعاری می دهند که منافع ملی و دینی ما را زیر سوال می برد و در دنیا، جمهوری اسلامی را کاملا منزوی می کند.
این چهره اصلاح طلب بدون اشاره مستقیم به طرح موضوع نفی هولوکاست در مجامع جهانی از سوی احمدی نژاد، گفت: جمهوری اسلامی اگر بخواهد برای فلسطین کار موثری بکند، باید در دنیا حرف برای زدن داشته باشد، گوش شنوا داشته باشد، ملت ها و دولت ها از او بشنوند، تا بتواند برای فلسطین کار کند اما اگر شما کاری کردی که هیچ کسی حرف شما را گوش نکرد، شما دیگر کاری نمی توانی بکنیی!
او همچنین به این واقعیت که در حال حاضر “در رابطه ی فلسطین، ترکیه جای جمهوری اسلامی ایران را گرفته” اشاره کرد و افزود: سیاستمدارن ترکیه شعارهای بی محتوا و داغ غیر قابل اجرا نمی دهند که در نهایت خود را منزوی کنند. آنها در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی و منطقه ای از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند و در مقابل اسرائیل می ایستند.
این عضو مجمع روحانیون مبارز، مفهوم «محو اسرائیل» که از سوی امام خمینی مطرح شده را نیز به معنای «از بین رفتن هویت نژادپرستانه این رژیم» ارزیابی کرد و گفت: بحث محو اسرائیل دو گونه قابل دست یافتن است. یکی اینکه مثل هیروشیما و ناکازاکی اتفاقی بیافتد که که آمریکا آن را با خاک یکسان کرد. اما باز هم هیروشیما سر جای خودش هست، فرض کنید ۱۰ – ۱۵ نفر هم زنده مانده باشند، باز هم نسل آنها تکثیر شده است. معنای نابودی اسرائیل این نیست که هر چه آنجا یهودی هست از بین ببرند. یک تعبیر جمال عبدالناصر بود که می گفت هر چه یهودی هست ما به دریا می ریزیم! یک تعبیر هم این است که اسرائیل محو می شود؛ یعنی هویت این رژیم نژاد پرست از بین می رود. الان در آفریقای جنوبی، حکومت سر جای خودش هست اما چیزی به نام رژیم آپارتاید در آنجا نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد که هویت صهیونیستی از بین برود، و افزود: اما مردم مسلمان و یهودی و مسیحی آن باقی خواهد ماند و یک حکومت دموکراتیک مدرن را در فلسطین انشالله پایه گذاری خواهند کرد.
محتشمی پور همچنین از دولتی شدن امر حمایت از ملت فلسطین نیز انتقاد کرد و گفت: با دستور نمی شود. کار کار حکومتی نیست. فرض کنید بخشنامه کنند که بیایید راهپیمایی کنید! اگر بخشنامه ای باشد، دوایر دولتی یک روز به خیابان می آیند و روزهای دیگر می خوابند. این باید به صورت فرهنگ نهادینه شود.
او همچنین تحولات مصر را نیز در موضوع فلسطین موثر دانست و گفت: با تحولات مصر، کاملا شرایط تغییر کرده. در گذشته گاز و نفت مصر به اسرائیل می رسید و ماشین جنگی مثر به چرخش درمی آورد و بچه های فلسطینی و لبنانی توسط اسرائیل قتل عام می شدند با سوختی که مصر در اختیارشان می گذاشت. مصری ها کاملا در صحرای سینا از این لوله های گاز و نفتی که کشیده بودند برای اسرائیل، حفاظت و حمایت می کردند.
وی به مسدود بودن مرز بین غزه و مصر در دوران مبارک اشاره کرد و گفت: قطع رابطه و بسته بودن مرز رفح، از بین رفته. الان به صورت مطلق باز نشده اما به صورت نسبی باز شده و مردم می توانند از مصر و جاهای دیگر وسایلی که مردم غزه احتیاج دارند را به آنها برسانند، دارو و غذا و غیره. وضع خیلی تغییر کرده، دقیقا عکس شده و به نفع مردم فلسطین چرخش داشته است.
محتشمی پور پیش‌بینی کرد که با برگزاری انتخابات و روی کار آمدن یک دولت مردمی، وضع برای اسرائیل از این هم بدتر شود. وی در این باره افزود: یکی از نگرانی های آمریکایی ها و اسرائیلی ها در کشورهای دیگر که جلوی حرکت های مردمی را می گیرند و اجازه نمی دهند رژیم هایی مثل مبارک و بن علی سقوط کنند، برای همین جهت است. معتقدند که آینده ی این کشورها هیچ قابل تضمین نیست، الان با یک دیکتاتور طرفند و می توانند او را کنترل کنند اما وقتی این دیکتاتور سقوط کند و کار به دست مردم بیافتد، دیگر قابل کنترل نیست؛ فرقی هم نمی کند که لاییک باشد، اسلامی باشد، کسی دیگر باشد؛ اما مردم هستند. یک دیکتاتور نیست که اگر تهدیدش کردی قانع شود و حاضر به همکاری شود. مردم در آنجا به دنبال کرامت انسانی و شخصیت خود هستند. وقتی می بینند که سرنوشت مردم فلسطین اینگونه در خطر است و تهدید می شود، می دانند که فردا هم نوبت خودشان می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر