به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

جلوگیری از مراسم افطار و عیدفطر دکتر پیمان

نهادهای امنیتی دکتر پیمان را تهدید کرده اند که اجازه برگزاری مراسم افطار و عید فطر را ندارد.به گزارش منابع خبری جرس، درحالی که مطابق سنتی مرسوم در چند سال اخیر، دکتر پیمان، دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز و عضو ارشد شورای فعالان ملی-مذهبی در .................... نهادهای امنیتی دکتر پیمان را تهدید کرده اند که اجازه برگزاری مراسم افطار و عید فطر را ندارد.

به گزارش منابع خبری جرس، درحالی که مطابق سنتی مرسوم در چند سال اخیر، دکتر پیمان، دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز و عضو ارشد شورای فعالان ملی-مذهبی در تدارک برگزاری مراسم افطار بود، نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، این نواندیش دینی را تهدید و به او تاکید کرده اند که چنین مراسمی را برگزار نکند.
مراسم افطار منزل دکتر پیمان، با حضور شخصیت های فکری - سیاسی گوناگون، بخصوص نیروهای ملی-مذهبی، سبزها و اصلاح طلبان برگزار می شد.

نهادهای مزبور همچنین تصریح کرده اند که این پژوهشگر دینی حق برگزاری مراسم «نماز عید فطر» را ندارد. دکتر پیمان سال‌هاست همزمان با عید فطر، نماز و آیین ویژه ی این روز را در منزل خود برپا می دارد.

دکتر پیمان و مینو مرتاضی لنگرودی، همسر وی، در چند ماه اخیر مورد فشارها و تهدیدهای امنیتی مستقیم و غیرمستقیم قرار داشته اند.


فشارهای امنیتی بر برخی اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، بخصوص متهمان پرونده بازداشت سال 79-80 تشدید شده است. دکتر علیرضا رجایی یکی از بازداشت شدگان 21 اسفند 79، چهار ماه پیش بازداشت شد و بعد از دو ماه حبس در سلول انفرادی، اینک در بند 350 اوین بسر می برد.

دکتر پیمان در پرونده ی بازداشت سال 79-80 پس از تحمل ماه ها حبس در سلول انفرادی و نیز بازداشت غیرقانونی در سلول های دربسته بازداشتگاه های سپاه پاسداران، در شعبه 26 دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی حداد محاکمه و به 9 سال حبس و 10 سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی و فعالیت سیاسی محکوم شد. وی از آن تاریخ -همچون دیگر متهمان پرونده مزبور- به قید وثیقه چند صدمیلیون تومانی آزاد است.


حبیب الله پیمان ازجمله حامیان جنبش سبز پس از انتخابات پرمسئله ی 88 محسوب می شود؛ وی در جریان یکی از حضورهای اعتراضی شهروندان، مورد حمله و ضرب و شتم گروه های فشار و گارد ویژه قرار گرفت.
نهادهای امنیتی ماه هاست که از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در زیرزمین منزل دکتر پیمان نیز جلوگیری کرده اند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر