به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

گزارش هیئت تحقیق مجلس از افزایش شدید رشد بیکاری در کشور

هیئت تحقیق و تفحص مجلس هشتم اعلام کرده است که طی برنامه چهارم توسعه نرخ بیکاری افراد بین ۲۵ تا ۲۹ سال بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ افزایش یافته است به گزارش سایت خبری- تحلیلی «قانون»، گزارش تحقیق و تفحص از برنامه چهارم توسعه که در آذر ماه سال ۸۸ به تصویب مجلس رسید نهایی شده است و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.در این گزارش، بدون ذکر نرخ بیکاری بین جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال نوشته شده است که اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی.................

هیئت تحقیق و تفحص مجلس هشتم اعلام کرده است که طی برنامه چهارم توسعه نرخ بیکاری افراد بین ۲۵ تا ۲۹ سال بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی «قانون»، گزارش تحقیق و تفحص از برنامه چهارم توسعه که در آذر ماه سال ۸۸ به تصویب مجلس رسید نهایی شده است و به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

در این گزارش، بدون ذکر نرخ بیکاری بین جوانان ۲۵ تا ۲۹ سال نوشته شده است که اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سخت‌تر شده است؛ به گونه‌ای که نرخ بیکاری نیروی کار دارای آموزش عالی از ۱۰ و یک دهم درصد در سال ۱۳۸۵ به ۱۰ و هفت دهم درصد در سال ۱۳۸۷ افزایش یافته است.

در این گزارش اشاره‌ای به نرخ بیکاری این بخش از جوانان، از سال ۱۳۸۸ تاکنون نشده است.
پیش‌تر نیز مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی در مرداد سال جاری با اشاره به «بالا بودن نرخ بیکاری و حجم بیکاران جوان» نوشته بود: براساس آخرین آمار، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۷ درصد رسید.

در گزارش مجلس همچنین آمده است: بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، دو میلیون و ۵۳۲ هزار شغل ایجاد شده که در حدود یک میلیون نفر کمتر از اهداف برنامه توسعه چهارم بوده است.

با همه این آمار‌ها و سخنان که همراه با انتقادهای بسیاری از سیاست‌های دولت محمود احمدی‌نژاد بوده که حتی رهبر جمهوری اسلامی نیز از آن ابراز نارضایتی کرده است، محمود احمدی‌نژاد با دادن وعده ایجاد دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در سال جاری گفته است که معضل بیکاری با ۵۸ هزار میلیارد تومان اعتبار حل خواهد شد و نرخ بیکاری در ایران به صفر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، چندی پیش علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر، به این خبرگزاری گفته بود: اشتغال و چالش‌های آن، مشکلی نیست که فقط با پول حل شود.

گفتنی است اوایل سال جاری، عباس وطن‌پرور، نماینده سابق کارفرمایان در اجلاس سازمان بین المللی کار گفته بود: حداقل نرخ بیکاری ۲۵ درصد است و میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز حداقل ۴۰ درصد است.

همچنین حسن روحانی، رییس مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در بهمن سال گذشته گفته بود: بالای ۳۰ درصد از جوانان کشور بیکار هستند‏.

هفته گذشته رئیس مرکز آمار ایران به نمایندگان مجلس گفته بود که برخی مراجع به وی دستور داده اند که آمارهای رسمیِ شاخص های اقتصادی کشور را اعلام نکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر