به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۴, جمعه

خشونت، زور و زندان موجب نفرت و بدبینی به دین می شود

جرس
آیت الله موسوی اردبیلی با تاکید بر لزوم عطوفت و مهربانی در امر تربیت گفت: در طول تاريخ پيشرفت دين با اخلاق خوب، نرم خويی، منطق و حكمت همراه بوده است و هيچ گاه خشونت، تندخويی، زور، زندان در پيشرفت دين موثر نبوده و انسان‎ها را نمازخوان نكرده..............................

آیت الله موسوی اردبیلی با تاکید بر لزوم عطوفت و مهربانی در امر تربیت گفت: در طول تاريخ پيشرفت دين با اخلاق خوب، نرم خويی، منطق و حكمت همراه بوده است و هيچ گاه خشونت، تندخويی، زور، زندان در پيشرفت دين موثر نبوده و انسان‎ها را نمازخوان نكرده است، بلكه نتيجه عكس داشته است و موجب تنفر و بدبينی نسبت به دين بوده است.

به گزارش سایت اطلاع رسانی موسوی اردبیلی، وی در ادامه جلسه تفسير سوره ياسين در شب های ماه رمضان نكات ارزنده ای را پيرامون مسائل تربيتی بيان کرد.
وی با اشاره به مساله آموزش و تربیت فرزندان اظهار کرد: «در گذشته نه چندان دور، تربيت فرزندان از جهتی آسان‎تر و قابل دسترس‎تر بود به اين معنا كه علاوه بر اين كه در مكتب خانه‎ها به عنوان مراكز آموزشی آن زمان دقت لازم صورت می‎گرفت كه تربيت بچه‎ها يك تربيت سالم و دينی باشد، در منازل و مشاغل مراقبت‎های لازم نسبت به فرزندان صورت می‎گرفت لذا بچه‎ها كمتر آسيب می ديدند».
مثلا از آن جايی كه نوعا فرزندان شغل پدر را در كنار پدر و بزرگتر خود ياد می‎گرفتند و ادامه می‎دادند نظارت و مراقبت به راحتی صورت می‎گرفت و از اين جهت كار آسان‎تر بود.

این مرجع تقلید افزود: «متاسفانه در اين زمان‎ها تربيت فرزندان مشكلات و مرارت‎های خاص خود را دارد و به راحتی قبل امكان پذير نيست لذا پدران و مادران و بزرگترها يا در اين رابطه دقت بيشتری به خرج دهند. زيرا امروزه فرزندان ما در معرض انواع و اقسام تهديدها قرار می‎گيرند كه اگر مراقبت نشود، خطرات مهلكی به دنبال دارد».
وی گفت: «امروزه در قدم اول پدران و مادران مسئوليت مهمی در تربيت فرزندان خود دارند كه بايد دقت كنند اين مسئوليت به نحو احسن صورت پذيرد به اين معنا كه همان طوری كه پدر و مادر نسبت به خوراك و پوشاك، شغل و ديگر نيازمندی‎ها احساس مسئوليت می‎كنند؛ بايد نسبت به تربيت، رفت و آمد، مراكز تربيتی و عبادات و ديگر معنويات فرزندان به مسئوليت خود توجه كنند».

وی ادامه داد: «آنچه مهم است و همگان بايد مورد توجه قرار دهند اين است كه بدانيد احساس مسئوليت با خشونت فرق دارد و نبايد در تربيت فرزندان با خشونت برخورد شود و خشونت هيچ وقت با تربيت سازگار نيست».
این مرجع تقلید اضافه کرد: «اساس تربيت دين و محور كار پيامبر(ص) بزرگ اسلام بر رحمت و الفت و مهربانی بود و تمام پيشرفت‎های پيامبر به خاطر همين خصلت تربيتی موثر او بود؛ لذا خداوند در مقام تمجيد از اين خصلت پيامبر می‎فرمايد: به خاطر توجه و عنايت الهی تو با نرمی و مهربانی برخورد كردی كه همين امر مايه موفقيت تو است و اگر تو خشن و تندخو بودی مردم از اطراف تو دور می شدند».

وی در خاتمه اظهار داشت: در طول تاريخ پيشرفت دين با اخلاق خوب، نرم خويی، منطق و حكمت همراه بوده است و هيچ گاه خشونت، تندخويی، زور، زندان در پيشرفت دين موثر نبوده و انسان‎ها را نمازخوان نكرده است، بلكه نتيجه عكس داشته است و موجب تنفر و بدبينی نسبت به دين بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر