به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

ادامه بازداشت های شهرواندان ایران؛ وجيهه ناشری، رضا کرمانی، سجاد خداکرمی

دانشجو
پس از گرداندن همسر با پابند در سطح شهر:
بازداشت وجیه ناشری، شهروند بهایی در ساری


وجيهه ناشری (‌همسر وجيهه‌الله ميرزا گلپور)‌ شهروند بهایی ساکن ساری در تاریخ ۲۹ مرداد ماه توسط سه تن از افراد اداره اطلاعات ساری بازداشت شده است و به زندان کچوئی ساری منتقل شده است. در جریان این بازداشت آقای گلپور همسر ایشان که پیش این سابقه‌ی بازداشت، بازجویی و گرداننده..............................

پس از گرداندن همسر با پابند در سطح شهر:
بازداشت وجیه ناشری، شهروند بهایی در ساری


وجيهه ناشری (‌همسر وجيهه‌الله ميرزا گلپور)‌ شهروند بهایی ساکن ساری در تاریخ ۲۹ مرداد ماه توسط سه تن از افراد اداره اطلاعات ساری بازداشت شده است و به زندان کچوئی ساری منتقل شده است.

در جریان این بازداشت آقای گلپور همسر ایشان که پیش این سابقه‌ی بازداشت، بازجویی و گرداننده شدن با پابند در شهر را دارد از مامورین میخواهد که همراه همسر بیمارش برود که با مخالفت مامورین مواجه میشود.

خانم گلپور ۶۰ ساله و از بيماری‌هايی مانند معده درد رنج می‌برد. با وجود گذشت ۸ روز از بازداشت، وی همچنان بدون ملاقات است و تلاش همسر وی برای رساندن داروها که برای سلامت وی ضروری است بی‌نتیجه مانده است.

در جریان مراجعه‌ی همسر وجیه ناشری برای ملاقات، به وی گفته شده است تا هفته‌ی دیگر صبر کند تا تفهیم اتهام صورت گیرد. این در حالی است در ماده ۱۲۷ قانون دادرسی دادگاههای عمومي و انقلاب حداکثر زمان تفهیم اتهام ۲۴ ساعت قید شده است.

به نظر می‌رسد پرونده‌ی خانم ناشری به دلیل نوشتن رنج نامه و در ادامه‌ی پرونده‌ی همسرش، وجیه‌الله میرزاگلپور است. آقای میرزا گلپور پس از بازداشت و بازجویی با پابند در سطح شهر گرداننده شد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

مهندس رضا کرمانی بازداشت شد

مهندس رضا کرمانی از اعضای ارشد حزب پان ایرانیست توسط نیروهای انتظامی بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی تائید محکومیت رضا کرمانی و ارجاع پرونده وی به اجرای احکام دادگاه انقلاب، نیروهای انتظامی با مراجعه به منزل وی، ایشان را بازداشت کردند.

رضا کرمانی از سوی شعبهٔ یک دادگاه انقلاب کرج در مورخهٔ هفدهم بهمن ماه سال گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر نیز این حکم تایید شد.

بازداشت این فعال سیاسی در حالی انجام می‌گیرد که یک هفته تا موعد مقرر قانونی اعلام شده جهت اجرای حکم وی باقی مانده بود.

مامورین نیروی انتظامی بدون ارایه هرگونه  حکم قانونی و یا توضیح قانع کننده ای اقای کرمانی را بازداشت و به همراه خود بردند  در پاسخ مامورین به خانواده آقای کرمانی در خصوص بازداشت وی اعلام کردند می باست دلیل بازداشت را از دادگاه انقلاب و یا کلانتری جویا شوید.

در مراجعه خانواده این فعال پان ایرانیست مسولین از محل نگهداری و یا حتی بازداشت وی ابراز بی اطلاعی نمودند .

شایان ذکر است این فعال پان ایرانیست ۷۸ ساله از سال گذشته تا کنون بیش از ۴ بار بازداشت در شهرهای اهواز، اصفهان و کرج دا داشته که در یکایک شهر‌های نام برده دارای پرونده مفتوح می‌باشد.

هرانا

بازداشت سجاد خداکرمی، فعال سیاسی

سجاد خداکرمی فعال سیاسی و از اعضای فعال ستاد ملی جوانان اصلاح طلب (۸۸ ) بامداد شنبه توسط نیروهای امنیتی و مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شد.

به گزارش ندای سبز آزادی، بازداشت این فعال سیاسی زمانی صورت گرفت که او پس از شرکت در مراسم احیاء حسینیه ارشاد که با حضور چشمگیر شخصیت های اصلاح طلب و خانواده زندانیان سیاسی برگزار شد، در حال خروج از حسینیه و حرکت به سمت منزل بود.

به گفته شاهدان عینی نیروهای انتظامی و لباس شخصی که از لحظات آغازین مراسم در محوطه و اطراف حسینیه ارشاد حضور داشتند به صورت پراکنده اقدام به بازداشت تنی چند از شرکت کنندگان کردند. این در حالی بود که اکثریت افراد شرکت کننده در مراسم شب احیاء هیچگونه رفتار تحریک آمیزی از خود بروز نداده بودند و بدون شعار یا تحرک خاصی جمعیت در حال ترک محل بودند.

در این شرایط یکی از نیروهای لباس شخصی به سجاد نزدیک شده و خطاب به او گفت: میشود چند لحظه تشریف بیاورید؟ و او را به داخل ون نیروی انتظامی هدایت کرد.

این فعال سیاسی پیش از این در بهمن ماه سال ۸۹ و با اتهاماتی چون “تبانی بر ضد امنیت کشور از طریق دعوت افراد برای تجمع ۲۵ بهمن” و تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بود که و این رابطه مرداد ماه امسال شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر