به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

چهره زشت خشونت در "امن ترین کشور دنیا"

در حالی که مسئولین امنیتی، انتظامی و قضایی کشور از «امنیت مثال زدنی» جامعه حرف می زنند و ایران را «امن ترین کشور دنیا» می خوانند، حوادث خشونت آمیز متعددی در هفته های اخیر در کشور به وقوع پیوسته است. به گزارش دانشجونیوز، خشونت در ماه ها و هفته های اخیر چهره خود را در سراسر کشور بیش از پیش نشان داده است. به طوری که این خشونت ها از جمله قتل، درگیری و کودک آزاری بیش از پیش در........................

در حالی که مسئولین امنیتی، انتظامی و قضایی کشور از «امنیت مثال زدنی» جامعه حرف می زنند و ایران را «امن ترین کشور دنیا» می خوانند، حوادث خشونت آمیز متعددی در هفته های اخیر در کشور به وقوع پیوسته است.
به گزارش دانشجونیوز، خشونت در ماه ها و هفته های اخیر چهره خود را در سراسر کشور بیش از پیش نشان داده است. به طوری که این خشونت ها از جمله قتل، درگیری و کودک آزاری بیش از پیش در سطح جامعه خودنمایی می کند. برخی از تحلیلگران ریشه های این خشونت ها را مسائل مبتلا به جامعه برمی شمرند و از تورم و گرانی، بیکاری، عدم مجازت های متناسب با جرم، عدم تامین امنیت توسط نهاد های مربوط  و ... به عنوان علل رشد این خشونت ها یاد می کنند. همچنین رسانه ای شدن و پررنگ شدن این مسائل نیز پیگیری بیشتر رسانه ها و حساسیت جامعه را برانگیخته، به گونه ای که این حوادث تنها به صفحه حوادث روزنامه ها محدود نگشت و در صدر تیتر ها و مسائل روز قرار گرفت.
این حوادث که با خبری شدن وقایع تجاوز درخمینی شهر در سطح رسانه ها بیشتر مورد توجه قرار گرفت، با آشکار شدن خبرهای دیگری از این دست در ملارد و گلستان و دیگر شهرها ادامه یافت و با خبر قتل ورزشکاران و کودک آزاری و سرقت های مسلحانه و آدم ربایی ادامه پیدا کرد.
سرقت مسلحانه در کرمانشاه
روز چهارشنبه، ٢٦ مرداد ماه یک ماشین حمل پول بانک سپه در کرمانشاه مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و منجر به کشته شدن سه تن از پرسنل بانک و همچنین یک سرباز نیروی انتظامی گردید. سارقین که تعداد آنها چهارنفر بوده پس از ربودن مبلغی حدود دو میلیارد ریال متواری شدند.
درگیری مسلحانۀ ١٤ ساعته پلیس با یک متهم در شیراز
در حالیکه ماه های اخیر نیروی انتظامی در سراسر کشور با به کار گیری نیروهای یگان رزمی و پارل در حال جمع اوری ماهواره ها از سطح منازل مسکونی می باشد، روز دوشنبه هفته گذشته مردم شیراز در شهرک صدری شاهد یک درگیری مسلحانه طولانی مدت برای دستگیری یک «فروشنده مواد مخدر و متهم به قتل» در یک مجتمع مسکونی بودند. این درگیری که با حضور چهل مامور نیروی انتظامی روی داد، علاوه بر مخفیگاه متهم متواری به سایر واحد های مسکونی که هنوز خالی از سکنه نشده بود شلیک شد و خسارات زیادی را به منزل های مسکونی وارد کرد. این درگیری که در ساعت چهار صبح اغاز گردید در نهایت منجر به کشته شدن متهم و دو مامور نیروی انتظامی و یک زن گشت.
قتل در خیابان پاسدارن
با وجود اینکه زمان زیادی از قتل قهرمان سابق وزنه برداری کشور در کرج و قتل روح اله داداشی قوی ترین مرد ایران و همینطور دانشجوی دختر در زیر پل مدیریت زمان زیادی نگذشته بود، خبری از قتل یک زن توسط همسرش در خیابان پاسداران منتشر شد. این اتفاق در حالی بود که مردم تنها نظاره گر به قتل رساندن زن توسط همسرش با کارد اشپزخانه بودند.
قطع شدن پای یک نوجوان با ساطور در روستای  دهدشت استان کهکیلویه و بویر احمد
در پی اختلافات خانوادگی و طایفه ای در دهدشت کهکیلویه و بویر احمد که به یک سال پیش باز می گشت پای راست یک نوجوان به نام سامان توسط سه برادر و یکی از پسر عموهایش قطع میشود. در درگیری یک سال گذشته بین دو طایفه یکی از افراد طایفه مقابل پس از برخورد گلوله به پایش و عفونت، پایش را از دست می دهد. آنها که پس از یک سال به دریافت دیه رضایت نمی دهند و خواهان قصاص بوده اند، با ناتوانی از رسیدن به خواسته خود دست به این اقدام می زنند.
این نوجوان پس از ینکه به بیمارستان شهید رجایی انتقال داده میشود، نهایتا پیوند پای وی با موفقیت انجام نمی شود و پای وی از دست میرود. هر چند پلیس توانسته یکی از چهار متهم را دستگیر کند، اما سه تن دیگر هنوز متواری هستند.
اعدام؛ تنها راه حل حکومت
جمهوری اسلامی که در میان کشورهای جهان نسبت به جمعیت خود در رتبه اول میزان اجرای مجازات اعدام قرار دارد، اما همچنان نتوانسته است از افزایش وقوع جرم و جنایت هایی از این دست در جامعه جلوگیری کند.
چهار متهم تجاوز در ملارد و همچنین متهمین تجاوز در شهر خمینی شهر به مجازات اعدام در ملاء عام محکوم شدند و برای قاتلین داداشی و قهرمان سابق وزنه برداری نیز همین حکم در نظر گرفته شد، که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان جنبه خشونت پراکنی این دست از مجازات ها بیش از بازدارندگی انها می باشد. و هزینه های غیر مستقیم در جامعه رو به افول می باشد و با بالا بردن هزینه های مستقیم با این دست مجازات گره ای از این مشکل جامعه حل نخواهد گردید.
این در حالیست که در کنار این آمارها، اخیراً سازمان پزشکی قانونی نیز از رشد ٩.٤ درصدی خودکشی در کشور در سه ماهه نخست خبر داده است و همینطور امارها از رشد ١٧ درصدی خودکشی های سال ٨٩ نسبت به سال ٨٨ حکایت دارد.
به نظر می رسد پیامد های اجتماعی عدم توجه حاکمیت به ساختارهای زیرین اجتماعی و تلاش برای ارائه ظاهری مطلوب از جامعه با جلوگیری از انتشار آمار آسیب های اجتماعی اکنون به شکلی انفجاری در کانون توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است. در حالی که نیروی انتظامی خود را مشغول طرح هایی مانند گشت ارشاد، جمع آوری ماهواره و سرکوب تظاهرات آرام مردم در خیابان ها می کند، از جلوگیری از وقوع چنین جنایت هایی در کشور ناتوان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر