به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

از میتینگ كروبی تا كمپین احمدی نژاد، این بار هزینه كردن از امام حسین!

آینده
در حالی كه حمید استیلیپیش از انتخابات 88 در برنامه های انتخاباتی مهدی كروبی شركت داشت، احتمالا، بعد از آن كه فهمید شانس زیادی برای استفاده از مواهب آن ندارد، در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد شركت و همراه محمود كریمی مداح، اقدام به حمایت از احمدی نژاد كرد. او اكنون كه با باختهای متوالی در قعر جدول قرار دارد، اقدام به مقایسه ای عجیب میان خود و امام حسین كرده و مظلومیت را ویژگی مشترك هر دو دانسته و گفته است: «در مورد امام حسین(ع) نیز حقیقت این بود كه ایشان شهید شدند، اما حقش نبود كه شهید شوند. هواداران ما نیز باید صبورتر باشند!» و البته این...............

ر حالی كه حمید استیلیپیش از انتخابات 88 در برنامه های انتخاباتی مهدی كروبی شركت داشت، احتمالا، بعد از آن كه فهمید شانس زیادی برای استفاده از مواهب آن ندارد، در میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد شركت و همراه محمود كریمی مداح، اقدام به حمایت از احمدی نژاد كرد. او اكنون كه با باختهای متوالی در قعر جدول قرار دارد، اقدام به مقایسه ای عجیب میان خود و امام حسین كرده و مظلومیت را ویژگی مشترك هر دو دانسته و گفته است: «در مورد امام حسین(ع) نیز حقیقت این بود كه ایشان شهید شدند، اما حقش نبود كه شهید شوند. هواداران ما نیز باید صبورتر باشند!» و البته این اظهارات با سكوت افكارعمومی، بی پاسخ ماند.  این روزها بازی با اعتقادات مردم یكی از امور رایج مبدل گشته و این بازی آن قدر ساده كه دیگر كمتر از قبل در قبالش موضع گیری می شود و اگر همین رویه ادامه داشته باشد، احتمالاً در آینده به جمع رسوم غلط مسئولان محترم خواهد پیوست و از این حیث باید تلنگری به اشخاصی زد كه در برهه های مختلف از بالاترین ارزش ها مایه می گذارند؛ نمونه آخر این رویه، قیاس حمید استیلی با امام حسین(ع) بود كه افكار عمومی آن قدر مشغول بود كه در قبال این اتفاق سكوت اختیار كرد.


 هنوز زمان زیادی نگذشته از اظهارات سلحشور كارگردان سریال پرنقص «یوسف پیامبر» در مراسم اكران نسخه سینمایی اش نگذشته است و واكنش خفیف به گفته های باورنكردنی سلحشور در این مراسم كه عنوان كرده بود: «كارگردان و نویسنده «یوسف پیامبر» در حقیقت خداست و تنها اسم من به عنوان نویسنده و كارگردان درج شده است.»، نگذشته و البته در قبال این اظهارات جز واكنش هایی نه چندان پررنگ، موضع گیری صورت نپذیرفت، جز هشدارهایی مبنی بر اینكه مسئولیت كارتان را به گردن خدای قادر نیندازید كه اگرچه هرچه در این جهان رخ می دهد جز با اراده او نیست، اما اینكه یك كارگردان با نسبت دادن نویسندگی و مدیریت اجرای سریالش به خدا، بخواهد فیلمش را بالا ببرد، وهن آمیز است.

ماجرای سلحشور اولین رفتار از این دست نبود، اما یكی از آخرین تیپ از این اظهارات غیرقابل هضم تلقی می شد كه شاید به دنبال آن و سكوت در قبالش، شاهد اظهاراتی ساده اندیشانه تر بودیم و البته انگار جامعه در فضایی فرو رفته كه صدای اعتراض هیچ بنی بشری در قبال این گفته های غلط شنیده نشد. حمید استیلی پس از آخرین شكست پرسپولیس و چسبیدن سرخ های پایتخت به انتهای جدول، در پی فریادهای اعتراض تماشاگران، خودش را با امام حسین مقایسه كرد و در اظهاراتی باورنكردنی گفت: «فقط 10 روز است كه تمام بازیكنان را در اختیار داریم. 10 روز زمانی نیست كه بتوانیم یك تیم مورد سنجش قرار دهیم. شكل واقعی خودمان را در دیدارهای آینده بدست می‌آوریم و هواداران باید مقداری صبورتر باشند. در مورد امام حسین(ع) نیز حقیقت این بود كه ایشان شهید شدند اما حقش نبود كه شهید شوند. هواداران ما نیز باید صبورتر باشند!»

افكار عمومی در قبال این موضع سكوت كرد و شاید یكی از مهم ترین دلایل این سكوت، این تصور بود كه احتمالاً حمید استیلی وقتی از شوك سقوط پرسپولیس به قعر جدول خارج شود و متوجه انعكاس اظهاراتش در رسانه ها شود، آنها را اصلاح می كند. اما چنین اتفاقی رخ نداد و رسانه ها نیز این اظهارات را بدون كوچك ترین موضع گیری به حافظه بلند سپرده شد و انگار نه انگار چنین گفتار زشت و قیاس غلطی صورت پذیرفته است تا باب هزینه از اعتقادات مردم برای ایام اضطرار همچنان مفتوح باشد.


این در حالی است كه اعتراض اصلی تماشاگران بیش از آنكه در خصوص نتجیه گیری در این سه بازی و سقوط پرسپولیس بوده باشد، نشات گرفته از نگرانی شان درباره استمرار این ناكامی است؛ اتفاقی كه استیلی پیش تر در استیل آذین با بزرگ ترین ستاره ها برایش رخ داد و در نهایت فصل پیش از این تیم اخراج شد و با این حساب این پرسش مطرح است كه وقتی علی دایی موفق عمل كرده، چرا كاشانی به سبك قطبی برای حفظش تمام توانش را به كار بست و چرا حمید استیلی رفیق حبیب كاشانی، با سابقه شكست جایگزین شده و حالا پرسپولیس با او زمین خورده است.



با این اوصاف مشخص نیست مظلومیت حمید استیلی چه بوده به چه حقی خودش را با امام حسین مقایسه می كند؟ پرسپولیس و ورزش، شان مقایسه با یك امامزاده را هم ندارد، چه رسد به اینكه افرادی كه هر روز یك سو هستند و ادعای استقلالشان می شود، خود را در مقام قیاس با سید شهیدان بدانند و تاكید كنند حق ما نبود شكست بخوریم، همانگونه كه حق پرسپولیس شكست نبود. با این اوصاف حمید استیلی باید توضیح دهد آیا تصور می كند آزادی گی اش نیز همچون مظلومیتش است كه پیش از انتخابات 88 میهمان بزم های كروبی بود و در حین انتخابات، در ستاد احمدی نژاد حماسه سرایی كرد؟



آقای استیلی حواسش را جمع كند كه اگر حتی تا انتهای لیگ هم باخت و به دلیل مظلومیتش تغییر نكرد، نباید به خود حق دهد، خودش را به جز با هم تیپ هایش با شخص دیگری مقایسه كند كه مردم شیعه ایران بر روی این گفتارها حساس هستند و قطعاً از شخصی كه بابت یك باخت بازی فوتبال لیگ برتر(!) اینگونه علنی نامش را در كنار سید شهیدان می گذارد، برداشت مثبتی نخواهند داشت و قطعاً استیلی با این اظهارات موهن كه درصدد اصلاحش بر نیامد، برگ سیاهی در سوابقش درج كرد و از چشم برخی معتقدان به شیوه علوی افتاد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر