به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

افطاری مجوز می خواهد

 جرس
در ادامه فشارها بر خانواده های زندانیان سیاسی و اِعمال محدودیت ها برای مراسم مذهبی و نمازهای غیر حکومتی، سفره و مراسم افطاری جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در منزل فخرالسادات محتشمی پور با دخالت و یورش ماموران نیروی انتظامی بر هم زده شد. به گزارش کلمه، شامگاه سه شنبه اول شهریورماه، مراسم افطاری دوستانه ای که قرار بود در منزل سید مصطفی تاج زاده برگزار شود با حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از ورود میهمانان به آن محل، لغو گردید. بر اساس این گزارش، نیروی انتظامی ساعتی پیش از افطار با مراجعه به منزل خانم محتشمی پور اخطار داد که مجوزی برای...........

در ادامه فشارها بر خانواده های زندانیان سیاسی و اِعمال محدودیت ها برای مراسم مذهبی و نمازهای غیر حکومتی، سفره و مراسم افطاری جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در منزل فخرالسادات محتشمی پور با دخالت و یورش ماموران نیروی انتظامی بر هم زده شد.

به گزارش کلمه، شامگاه سه شنبه اول شهریورماه، مراسم افطاری دوستانه ای که قرار بود در منزل سید مصطفی تاج زاده برگزار شود با حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از ورود میهمانان به آن محل، لغو گردید.

بر اساس این گزارش، نیروی انتظامی ساعتی پیش از افطار با مراجعه به منزل خانم محتشمی پور اخطار داد که مجوزی برای برگزاری مراسم افطار وجود ندارد و سریعا باید از برگزاری این برنامه خودداری کنند.

این گزارش حاکیست، توضیحات همسر سید مصطفی تاج زاده، مبنی بر سیاسی نبودن این مجلس افطار، کفایت نکرده و ماموران با این ادعا که برای برگزاری افطار در منزل شخصی نیز به مجوز نیاز است، به این خانواده اجازه برگزاری میهمانی را ندادند.

این مراسم افطار که قرار بود در بیست و دومین شب از ماه مبارک رمضان و در آستانه شب قدر برگزار شود با پراکنده نشدن میهمانان ادامه پیدا کرده و مدعوین در خیابان روزه خود را افطار کردند.

این اولین باری است که طی این سال ها نیروی انتظامی از خانواده ای برای برگزاری مراسم خصوصی افطار در منزل شخصی مجوز می خواهد.

لغو و برهم زدن و اِعمال محدودیت برای مراسمی چون نماز و دعا و افطار فعالان و خانواده های زندانیان سیاسی در حالیست که مقامات جمهوری اسلامی – بویژه رئیس دولت- با اطمینان کامل در مقابل رسانه های بین المللی، مدعیِ وجود "آزادی کامل" در ایران و لزوم "الگو برداری" کشورهای جهان – بویژه غرب- از این آزادی ها شده اند.

طی چند سال اخیر – بویژه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ٨٨- علاوه بر تشدید فشار بر فعالان سیاسی و دانشجویی و عدم صدور مجوز برای هرگونه تجمع و راهپیمایی غیرحکومتی، مراسم نماز عید فطر جمعی از فعالان ملی – مذهبی، دعای کمیلِ خانواده های زندانیان سیاسی و فعالان مدنی، همچنین مراسم ختم و سالگرد و خاکسپاری منتقدین و شخصیت های غیر حکومتی نیز، با ممانعت و خشونت و حضور ماموران امنیتی و لباس شخصی ها به تعطیلی و لغو منجر گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر