به علت مسائل فنی سایت را با فیلتر شکن ملاحظه بفرمایید پیشاپیش از همراهان گرامی پوزش بعمل می آید .

صفحات

نظرات

همراهان گرامی با نظر گذاشتن در پست ها به دیگران بگویید چگونه فکر می کنید

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

خشونت پلیس علیه اعتراض مدنی مردم تبریز و ارومیه

در پی دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی، راهپیمایی مدنی و مسالمت آمیز مردم آذربایجان از سوی این نیرو‌ها به خشونت کشیده شد. به  گزارش هرانا،  پلیس ضد شورش در شهر تبریز به صورت مستقیم به سمت مردم گاز اشک آور شلیک می‌کند به طوری که موجب زخمی شدن عده‌ای از تجمع کنندگان شده است. نیروهای لباس شخصی نیز در اقدامی عجیب شیشه‌های مغازه‌ها و تلفن‌های عمومی در شهر تبریز را شکسته‌اند، اقدامی که بار‌ها در تظاهرات‌های مردمی در تهران نیز مشاهده شده است. بر اساس گزارش شاهدان عینی درگیری‌ها در مقابل خانه مشروطه همچنان ادامه دارد و تجمع کنندگان شعار می‌دهند: «آذربایجان دور سس ور / اورمو گولونه نفس ور» (آذربایجان برخیز و فریاد کن / به دریاچه ارومیه نفس بده)، «اورمو گولو جان.....................
در پی دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی، راهپیمایی مدنی و مسالمت آمیز مردم آذربایجان از سوی این نیرو‌ها به خشونت کشیده شد.
 
به  گزارش هرانا،  پلیس ضد شورش در شهر تبریز به صورت مستقیم به سمت مردم گاز اشک آور شلیک می‌کند به طوری که موجب زخمی شدن عده‌ای از تجمع کنندگان شده است.
نیروهای لباس شخصی نیز در اقدامی عجیب شیشه‌های مغازه‌ها و تلفن‌های عمومی در شهر تبریز را شکسته‌اند، اقدامی که بار‌ها در تظاهرات‌های مردمی در تهران نیز مشاهده شده است.

بر اساس گزارش شاهدان عینی درگیری‌ها در مقابل خانه مشروطه همچنان ادامه دارد و تجمع کنندگان شعار می‌دهند: «آذربایجان دور سس ور / اورمو گولونه نفس ور» (آذربایجان برخیز و فریاد کن / به دریاچه ارومیه نفس بده)، «اورمو گولو جان وریر مجلس اونون قتلینه فرمان وریر» (دریاچه ارومیه جان می‌دهد/مجلس فرمان قتل آن را می‌دهد) بر اثر این درگیری‌ها بسیاری از شهروندان مجروح شدند.
هم چنین بنا بر گزارش شاهدان عینی خیابان های اصلی شهر تبریز  مملو از نیروهای امنیتی است و اکثر پاساژهای مرکز شهر تعطیل و تخلیه شده است.



نیروهای امنیتی در باغ گلستان، چهار راه شهناز، گونگا باشی، بازار، بازار آغزی خیابان فردوسی، چهار راه آبرسان حضور چشمگیری دارند.

اختلال در شبکه تلفن همراه نیز از سوی شاهدان عینی گزارش شده و نیروهای امنیتی به زور اقدام به بستن مغازه های شهر کرده اند.

هم چنین درگیری‌ها در شهر ارومیه به بازار یکانیان، آغ داش و دروازه شاپور نیز کشیده شده است، بر اساس گزارشات شاهدان عینی تعداد مجروحین این درگیری نیز افزایش چشمگیری یافته است.
 در نتیجه درگیری های نیروهای ضد شورش با شهروندان معترض در شهر ارومیه تا کنون ده ها تن از شهروندان بازداشت شدند.

با مداخله نیروهای ضد شورش غیربومی و بازداشت دست کم ۳۰ تن از معترضان، جو کنونی مناطق درگیری آرام گزارش شده و مردم معترض به کوچه ها اطراف محل درگیری عقب نشینی کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر